handdator

Visa fullständig version : Nykomling på Hojen!



Snoopy
2009-01-05, 01:54
Hejhej alla glada!

Tog hojkort i somras efter mycket lång beslutsångest då familjen inte är helt pro det. Åker gammal sporthoj och har riktigt skoj!

Ser fram emot nästa sommar då jag planerar en tripp ned till alperna med svärfamiljen. :)

leffa
2009-01-05, 09:56
välkommmen hit hoppas du ska trivas för det gör jag

Nina
2009-01-05, 13:01
Välkommen hit, hälsar jag. =)

Mats Liifv
2009-01-05, 13:10
Kan bara instämma och önska välkommen hit. En bra idé, om man har råd, är att ta biltåget från Hamburg ner till lämplig destination. Autobahn är mördande tråkig att köra. Skönt att komma fram utvilad och börja köra på de roliga vägarna. :)

Molgan
2009-01-06, 16:28
Halloj å välkommen! Grattis till kortet och hoppas familjen mjuknar. =)

pewa
2009-01-06, 17:11
Välkommen! :)

Bjud familjen på en fin åktur nån skn sommarkväll sak du se att de ändrar sig ;)

Snoopy
2009-01-07, 00:23
Tack allihopa! Ni verkar vara ett glatt gäng! :)


Kan bara instämma och önska välkommen hit. En bra idé, om man har råd, är att ta biltåget från Hamburg ner till lämplig destination. Autobahn är mördande tråkig att köra. Skönt att komma fram utvilad och börja köra på de roliga vägarna. :)

Precis vad vi tänkt göra! Trippen ner till södra Sverige (en svärbrodern ansluter från Helsingborg) kanske blir lite långdragen, gäller att hitta lite bra vägar ner dit från Uppsala. Tips?

Tåget verkar kanon, kommer fram efter en bra (?) natts sömn och har bara en timme till alperna!

Mats Liifv
2009-01-07, 01:13
Precis vad vi tänkt göra! Trippen ner till södra Sverige (en svärbrodern ansluter från Helsingborg) kanske blir lite långdragen, gäller att hitta lite bra vägar ner dit från Uppsala. Tips?

När jag åker till Helsingborg åker jag E-4:an ner till Ödeshög där jag väljer att ta den så kallade "Turistvägen". Den är utmärkt med, om jag minns rätt, bruna skyltar med en maskros på. Vägen följer samma sträckning som Vätternrundan går. Man åker längs Vättern så nära det är möjligt. När man passerat genom Gränna kan man, om man vill, åka på motorvägen igen. Väljer för egen del alltid att följa gamla Riksettan ner till Jönköping. Det är såpass långt att åka till Helsingborg att man inte hinner med så mycket mer av småvägar om man inte bara vill åka från tidig morgon till sen kväll. Tycker att det kan vara bra med detta break ungefär mitt i resan.

Vad gäller tåget var det imponerande hur effektivt lastningen gick till. Varje motorcyklist fick fyra "öglor" att fästa på ställen som du finner lämpliga. Sedan sköter personalen själva proceduren med spännbanden. Något som kan vara bra att tänka på är att det är mycket lågt i tak. Ha gärna hjälmen på vid ombordkörningen. Att slå huvudet i en av balkarna utan hjälm kan innebära slutet på semestern. Det gäller bara att tänka sig för och verkligen ducka så är det inget problem. Vet inte hur det är med priser och utbud på mat på tåget. Vi, liksom de flesta andra, hade med oss egen mat och dricka. En enklare frukost i form av något bröd och en kopp kaffe ingick i priset när vi åkte. På kvällen fick vi även varsin liten flaska vin, motsvarande ett glas. Kommer definitivt att ta tåget igen, åtminstone hem.