handdator

Visa fullständig version : Krockade 30/12-08



trike robban
2009-01-01, 16:34
En god fortsättning på det nya året. Ja jag avsluta det gamla året med att skrota min atv 250 cc i en refug & stolpe, jag väjde för en äldre man som gjorde en vänster sväng. Vet ej vad han har tänkt på först stannar han till men följer efter den som låg förre honom,vad jag hade att välja på var att ta refugen eller bilen, jag var på olycksplatsen idag och tittade där var faktiskt lite små delar från hans bakdel. Nu är man ledig en vecka och kan vila upp sig, känner mig rejält öm i kroppen en svulen fot och ett sår på vaden efter den luftfärden. tur man har riktiga skyddskläder annars vet jag inte hur det hade gått. Bilder finns på www.pppress.se

mvh Trike Robban :o

Gert
2009-01-01, 16:40
Tur i oturen skulle man kunna säga för det kunde ju slutat mycket värre

Nina
2009-01-01, 17:50
Fy vilken otur men ändå en tur för du kunde ha skadats. Går den att laga eller är det skroten som gäller? Den såg hel ut så jag undrar.

voivoi
2009-01-01, 19:57
Ojoj Körde du rakt över skyllten måste gungat till rejält.

Jan-Olov
2009-01-01, 20:21
Det viktigaste var att du själv klarade dig. Gubben som du undvek stannade han eller vad hände?

turbo
2009-01-02, 13:26
dessa vänstersvängar, tur det gick bra!

hittar inte bilderna på sidan?

Gert
2009-01-02, 14:10
Gå in på sidan igen , kopiera av och sök på detta: PPOLY-20081230

trike robban
2009-01-04, 12:14
Hej Hojen vänner !

Typiskt alla bilder är tagna från samma sida, det var vänster som jag tog stolpe & refug.Så det är vänster ben som fick ta smällen, vänstra delen av styrningen.Bärgaren skulle köra den till MC-Huset i Malmö skall se om jag kan komma in och fotta när dom öppnar jag var där idag och såg att den stod på deras gård (inhängnad). Nu några dagar efter så när man har begrundat vad som hänt så är ja glad att jag kan sitta här på HOJEN och klarat det så bra, hamnade ut i körbanan efter smällen med stolpen enligt vittne så jag kunde blivit överkörd, för det var mycket trafik vid 16.00 Coop Jägersro. Så nu får vi se vad som händer med resten om dom gör vid ATV men ramen måste fått en bra smäll , motor vet jag inte hur det tog men dom riktar nog inte en sådan ram ?

MVH Trike Robban:

trike robban
2009-01-04, 12:22
Det viktigaste var att du själv klarade dig. Gubben som du undvek stannade han eller vad hände?

Han smet in på parkeringen in på COOP
men vi hade all data på honom enligt vittne
så vi väntade ut honom och vi såg honom komma ut från parkeringen så jag och Poliserna körde efter och stoppa honom Förvirrad gammal man.

Jan-Olov
2009-01-04, 14:14
Var han verkligen förvirrad när han medvetet höll sig undan, eller spelade han för att slippa böter? Om han nu är förvirrad så skall han inte fortsätta köra i trafiken det vor farligt för övriga. Men till slut så får du vara glad att du inte fick några allvarliga skador.

trike robban
2009-01-04, 15:04
Var han verkligen förvirrad när han medvetet höll sig undan, eller spelade han för att slippa böter? Om han nu är förvirrad så skall han inte fortsätta köra i trafiken det vor farligt för övriga. Men till slut så får du vara glad att du inte fick några allvarliga skador.

Hej Jan-Olof

Polisen som skrev min händelse av olyckan sa efter dom pratat med honom, att han mister körkortet !

Jan-Olov
2009-01-04, 17:14
Hej Jan-Olof

Polisen som skrev min händelse av olyckan sa efter dom pratat med honom, att han mister körkortet !
Va bra då skall han inte ställa till med mer.

trike robban
2009-01-08, 19:27
715

716

717

Dom här bilderna var inte med på www.pppress.se :( mvh Trike Robban

Molgan
2009-01-08, 21:13
Usch, kunde ha slutat riktigt illa och en trist avslutning på 2008. Skönt att du klarade dig någotsånär helskinnad. På pppress-bilderna såg ATV'n dock riktigt snygg ut, be att få orginalen och använd dem i annonsen när du ska sälja åket nån gång i framtiden..

trike robban
2009-01-13, 15:26
Fy vilken otur men ändå en tur för du kunde ha skadats. Går den att laga eller är det skroten som gäller? Den såg hel ut så jag undrar.

Hej Katarina !

Den är helförsäkrad ,jag fick reda på att den skulle skrotas försäkrings killen ringde nu i början på veckan.Så jag får ut pengar för den och han gav mig ett pris som jag tog direkt! Jag kan säga att jag har förlorat 500 kr på den och då har jag kört 2år med den ( köpt begagnad) Fick en svullnad på vad och foten

Trike Robban

Nina
2009-01-13, 17:33
Ja det hade jag också nappat på, förlora 500 kr på två år, det var inte så illa. =)
Jag förlorade mest på bytet av skitbilen Toyota Yaris till en mycket roligare (MINI Cooper D) men det var det ta mig tusan värt! Den tidigare ekonomismällen jag förlorat på var när jag kraschade pärlan på motorvägen (blev påkörd i hög fart) och Folksam inte ville betala nåt. Då fick jag ta stereon och alu-fälgarna men ändå... Hade gärna fått mer betalt.