handdator

Visa fullständig version : Tidig vår??



Nina
2008-12-27, 12:14
Noterade en sak i morse, så här års har de oftast inte denna färg men den här är rostbrun — REDAN. Innebär det att våren kommer tidigt då eller? =)
Eller har den bara inte bytt färg ännu…?

Mats Liifv
2008-12-27, 14:35
Kul att se en ekorre!
Har inte sett en sådan på mången god dag. Vad brukar de ha för färg annars? Har ingen minnesbild av någon annan färg än den som är på bilden.

Nina
2008-12-27, 17:50
Vintertid är de grå, sommartid rödbruna som på bilden. Den ska inte ha den färgen just nu. Så det kändes verkligen som att våren är på G redan när jag såg den. För att ingen ska tro jag dillar i mattnössan så tog jag kort på den i dag. Den satt och åt nötter vi lagt ut vid fågelbordet.

Här har vi haft en del gäster hittills: flertal rådjur, ekorrar (en grå och så denna rödbruna), rödhuvade hackspettar (2 st), Nötskrika, Nötväcka, Talgoxe, Grönfink, Pilfink och Blåmes. Rätt kul att kika ut genom köksfönstret och se vilka som kommer på besök. =)

Mats Liifv
2008-12-27, 18:47
Intressant, dom ska byta päls i mars, så denna var tidigt ute om den nu ens bytte till "gråverk". Alltid kul att lära sig något nytt! :) Hoppas den inte fryser för vinterpälsen lär vara tjockare. Jag väljer att se det som ett vårtecken. Kanske får vi skapa en tråd för olika vårtecken....

Sepe
2008-12-29, 20:28
Jag trår att den har inte bytt "kläder" än. Såg idag v-formation stora fåglar flyga mot söder, tyckte att dom var lite sena i år.

Nina
2008-12-30, 08:28
Ahaa... Vad synd, ekorren är sen alltså. Jag som inbillade mig att jag skulle få köra hoj lite tidigare. =)