handdator

Visa fullständig version : Nya däck!



Nina
2008-12-19, 16:48
Så där ja, så är man fattig igen… ;)
Jag har beställt nya däck till BMW:n, nu j*vlar ska här grusas för nu har jag beställt Continental TKC80 både fram och bak. Till Trajjan som också behövde nytt bakdäck beställde jag originalet Bridgestone TW 42, TW står för Trail Wing vad nu det betyder (?).
Den ska inte grusas runt på kostigar med så de däcken blir bra för de körningar jag brukar ha den till. Det roliga jag noterade i garaget var att både Trajjan och BMW:n har exakt samma däckdimension, så skulle jag få för mig att sätta på TKC80 på Trajjan så vet jag att det är samma som BMW:n har. Vad bra, två hojar med samma däckdimensioner! =)

Jag köpte dom på dackonline.se, hojdack.se verkade inte ha TKC80 inne. Är lite nyfiken på Maxxis, man får hiskeligt bra pris på dom som SMC-medlem där. De ser riktigt grova ut, är nog inget för min BMW.

Mats Liifv
2008-12-19, 17:33
Bara att gratulera, smidigare blir det inte!

Trail Wing ska väl vara nåt grusdäck light. Funkar bra till lite lättare grusåka i lugn takt, men fokus ligger på asfalt. Jag köpte Maxxis till min landsvägshoj. Mycket bra pris i somras, 2.000:- inklusive frakt för fram och bakdäck. Då var det även SMC-rabatt i det.

Nina
2008-12-19, 20:30
Jag tyckte Trajjan kan få samma märke och typ av däck, jag kör ju inte grus med den precis utan helst ”Slingerbulten” eller andra asfalterade trevliga vägar. =)
BMW:n däremot som jag hellre kör på grus med får grövre mönstrade däck modell TKC80. Och sen får vi se om jag tänker ”varför satte jag inte på dom här tidigare?”. :D

Nina
2008-12-19, 20:32
Förresten så tyckte jag Hojdäck hade begränsat med däck, inga TKC80 fanns, det fanns T63 till bakdäcket. Men fram då? De kanske mest riktar sig till sporthojar.

Mats Liifv
2008-12-20, 18:01
Det är nog lite så att "riktiga" grushojar har 21 tums framdäck, vilket i någon mån kanske begränsar utbudet en aning för den som har 19 tummare. Tror inte det förutsätts att man ska vilja ha riktiga däck på en vanlig 650GS.

Nina
2008-12-20, 18:38
Nä det är väl så att BMW satte på nån gatukorsning till däck som ser grova ut men funkar bättre på asfalt. Kanske Dakarens framhjul kan passa på min GS? Borde inte vara helt omöjligt eftersom det annars är samma hoj fast Dakaren har högre sitthöjd och 21" framhjul. Tur det finns TKC80 i 19" i alla fall. =)

Molgan
2008-12-21, 00:16
Och sen får vi se om jag tänker ”varför satte jag inte på dom här tidigare?”. :D
Kan nästan lova att du kommer tänka så efter första grusliret. =)