handdator

Visa fullständig version : Surt…



Nina
2007-06-10, 06:03
I går blev jag lite halvsur på min handledare. :(
Solen steker ute, en massa hojar far omkring på vägarna och det kliar i högerhanden, jag vill ut och köra!! Det blir inget övningsköra i dag, misstänker jag och följer med gubben ut till Barkarby flygfält till Skaladagarna, en massa modellflygplan som flög (han flyger också, ibland bara upp i taket) och tittade på uppvisningar. Möter handledaren i shorts, antog han tagit bilen i värmen men så får jag höra att han kört hoj dit!! :o
— Men då kunde vi väl övat hit då?! frågade jag.
Han skyllde på värmen, jovisst var det hett, tempen visade +31° C men man vill ju sååå jättegärna köra! ;D

På kvällen följde jag med gubben när han flög sin Hawker Hurricane modell stor och runt 21.00 i närheten av min handledares hem ser jag nån som övar på bana på en stor parkering. Nu började det rycka i kroppen på mig, så körsugen jag blev!! De hade ställt upp konor och körde bana, då var det dessutom svalare och en mer behaglig temperatur. Och här sitter jag i en bil och blänger avundsjukt på dom…
Nu blev jag lite sur, här har han minsann fått köra hoj och jag fått skräpa i en bil och se en hel del folk köra hoj och ha kul.
Jag såg uppkörningen gå upp i rök för min inre syn pga för lite övande och allt var givetvis min handledares fel ;) kuggningen skulle jag säkert skylla på honom för att vi inte körde hoj en så solig och fin dag som denna.

Ärligt talat var jag lite extra gnällig i går pga detta. Det var kommentarer om vart annat om missade övningar och ”se han som får köra hoj i dag (men inte jag förstås tänkte jag tyst)”, ”Oooh titta där vilken fiiin hoj, lyckliga han som kan köra i dag!” etc.

Jo, jo. Visst är det hett ute men när man så gärna vill köra hoj spelar inte tempen nån roll eller om det regnar, det får gärna snöa också – det struntar man i, bara man får köra hoj.
Den ivern lär tids nog lägga sig och man står och säger: ”Äsch, det är hett ute i dag, jag tar bilen så får jag air condition” eller ”Jaså, det regnar i dag? Njäää, jag vill inte skita ner hojen, det blir lite att putsa under ett par timmar eller fyra så jag tar nog bilen istället”.


Men just nu struntar man i sånt, bara man får köra! :D