handdator

Visa fullständig version : Snabb service!



Mats Liifv
2008-12-03, 19:33
Beställde klockan 22:45 i söndags kväll en hjälm från http://www.fc-moto.de I dag, onsdag har jag hjälmen i min hand klockan 13:00. Känns oslagbart! På den tiden jag handlade all min utrustning från Touringbutiken brukade det, i bästa fall, ta runt tio dagar innan jag kunde hämta mitt paket på posten. Ofta var saker slut, restnoterade etc utan att man fick veta det, förrän man själv hörde av sig och frågade vart ens beställda varor tagit vägen. I detta fall hade jag ett mail redan på måndag morgon som bekräftade min beställlning och hade ett nummer hos UPS som gjorde att jag kunde följa mitt paket på sin väg från Tyskland till mig. Inte nog med att det är snabbt och smidigt. Det är även billigt. Svenskt pris för hjälmen var hos MC-poolen 4.795:-. Priset jag betalade, inklusive frakt var 3.470:-. Detta var min tredje hjälm jag köpt därifrån och i genomsnitt har jag sparat nästan 1.500:-, varje gång. Då får man dessutom sina varor utkörda till den adress man önskar, via UPS. Till våren kommer jag högst troligt att köpa även ett skinnställ därifrån. Dom säljer allt i utrustning för en hojåkare, så det är bara att gå in på siten och botanisera.

mullemeck
2008-12-03, 22:52
ja det är himla kul när det funkar och går snabbt! har oxå haft långa leveranstider från touringbutiken!

Nina
2008-12-04, 08:15
Jag köpte grejer från Wunderlich, samma sak där: snabb leverans!

Mats Liifv
2008-12-04, 13:09
Tyska företag är generellt väldigt bra att ha att göra med, snabba besked och leveranser. Även reklamationer brukar lösas snabbt och utan krångel på något sätt! Både Touratech och Wunderlich är att rekommendera, enligt mina erfarenheter.

turbo
2008-12-04, 16:49
jag har varit med om att lågt pris tyvärr varit lika med lång frakttid, men det här låter bra!