handdator

Visa fullständig version : Offroadäventyr i norr



caspetter
2008-11-26, 23:22
Bra pris och bra val av hoj!:) Fick min för 69.900, 09orna är ju på väg så läge att göra klipp.

caspetter, var du måhända med på Norrlandsträffen i somras?..

Nej, jag var inte på den men nu i vår/sommar/höst ska jag försöka vara ute så mycket jag bara kan, jag har ju en del ledigveckor på mitt 3-skift. Jag hade en liten fundering på att göra ett "norden race med hojjen, Gällivare-Tornio-Helsingfors-färja till stockholm-karlstad-in i Norge nånstans å hem igen... har länge tänkt det=)

Nån som är sugen på ett äventyr?;) Tips på nå kul händelser i sommar?

Molgan
2008-11-27, 01:10
Nej, jag var inte på den men nu i vår/sommar/höst ska jag försöka vara ute så mycket jag bara kan, jag har ju en del ledigveckor på mitt 3-skift. Jag hade en liten fundering på att göra ett "norden race med hojjen, Gällivare-Tornio-Helsingfors-färja till stockholm-karlstad-in i Norge nånstans å hem igen... har länge tänkt det=)

Nån som är sugen på ett äventyr?;) Tips på nå kul händelser i sommar?
Åhå, har haft liknande funderingar, samma sträckning fast en omväg över tallin innan överfarten mot fjollträsk. kanske kan slå följe då. :D

caspetter
2008-11-27, 16:13
Åhå, har haft liknande funderingar, samma sträckning fast en omväg över tallin innan överfarten mot fjollträsk. kanske kan slå följe då. :D

Jo, men det vore nog ingen dum idé:), kanske man skulle grunna lite på det nu under vintern å slå till i sommar? Då finns tid för planering å att grejja iordning Hojjar8)!

...ju mer man funderar på det desto roligare känns det:D

PatrikAdolfsson
2008-11-27, 16:25
Jag har också funderat på en liknande runda fast med glidarhojar :D


Stockholm -> Umeå -> Vaasa -> Åbo -> Helsingfors -> Talinn -> Riga -> Vilnius -> Kaliningrad -> Gdansk -> Karlskrona -> Stockholm (http://www.google.com/maps?f=d&saddr=Mariefred,+Str%C3%A4ngn%C3%A4s,+Sweden&daddr=Hudiksvall,+Sweden+to:Holmsund,+Umea,+Sweden +to:Vaasa,+Finland+to:Turku,+Finland+to:Helsinki,+ Finland+to:Tallinn,+Estonia+to:Riga,+Latvia+to:Vil nius,+Lithuania+to:Russian+Federation,+Kaliningrad skaya+oblast,+Kaliningrad+to:Gdansk,+Poland+to:Mar iefred,+Str%C3%A4ngn%C3%A4s,+Sweden&hl=en&geocode=&mra=ls&dirflg=h&sll=59.299552,24.301758&sspn=8.504922,28.564453&ie=UTF8&z=5)

Beroende på vad jag vill se så mellan 9-14 dagar.

Jag är bara i första planeringsstadiet och vet inte om resan blir av 2009 men kul att ni också planerar österut :D

Patrik

caspetter
2008-11-28, 00:37
Jag har också funderat på en liknande runda fast med glidarhojar :D


Stockholm -> Umeå -> Vaasa -> Åbo -> Helsingfors -> Talinn -> Riga -> Vilnius -> Kaliningrad -> Gdansk -> Karlskrona -> Stockholm (http://www.google.com/maps?f=d&saddr=Mariefred,+Str%C3%A4ngn%C3%A4s,+Sweden&daddr=Hudiksvall,+Sweden+to:Holmsund,+Umea,+Sweden +to:Vaasa,+Finland+to:Turku,+Finland+to:Helsinki,+ Finland+to:Tallinn,+Estonia+to:Riga,+Latvia+to:Vil nius,+Lithuania+to:Russian+Federation,+Kaliningrad skaya+oblast,+Kaliningrad+to:Gdansk,+Poland+to:Mar iefred,+Str%C3%A4ngn%C3%A4s,+Sweden&hl=en&geocode=&mra=ls&dirflg=h&sll=59.299552,24.301758&sspn=8.504922,28.564453&ie=UTF8&z=5)

Beroende på vad jag vill se så mellan 9-14 dagar.

Jag är bara i första planeringsstadiet och vet inte om resan blir av 2009 men kul att ni också planerar österut :D

Patrik


Det vore kul om det blev iaf, för mig spelar det eg. inte nån roll vilken typ av hojjar som drar:), gemenskapen å intresset är det viktigaste..å är vi några stycken blir det alltid lite roligare! Ska vi försöka samordna nåt tro?

PatrikAdolfsson
2008-11-28, 16:18
Det vore kul om det blev iaf, för mig spelar det eg. inte nån roll vilken typ av hojjar som drar:), gemenskapen å intresset är det viktigaste..å är vi några stycken blir det alltid lite roligare! Ska vi försöka samordna nåt tro?

Visst är det så :D

Molgan
2008-11-28, 16:19
Det vore kul om det blev iaf, för mig spelar det eg. inte nån roll vilken typ av hojjar som drar:), gemenskapen å intresset är det viktigaste..å är vi några stycken blir det alltid lite roligare! Ska vi försöka samordna nåt tro?
Skulle va kul. Vet inte hur min sommar ser ut, men man får väl förutsätta att man har några veckor ledigt i alla fall. =)

caspetter
2008-11-29, 23:00
Skulle va kul. Vet inte hur min sommar ser ut, men man får väl förutsätta att man har några veckor ledigt i alla fall. =)


Jag ska nog sätta mig å seriöst fundera ut en rutt, jag finns på msn: micke-johan@hotmail.com, om de finns intresse å jobba ihop nåt tillsammans. Kikar just nu på lite Dubbade däck för å vinterköra lite... Vore ju faktiskt kul om vi vart kanske 4-6 stycken iaf=)8)

Intruder
2008-12-01, 13:39
Ska oxså fundera de lätt jävligt kul med en tripp

caspetter
2008-12-01, 19:52
Ok, det verkar ju finnas lite intresser ser jag=), skitkul!
Vad tror ni om att vi var å en kollar en tripp(kanske de föreslagna)å sätter en deadline för förslag till tripp å sen kommer vi överens om nåt alla gillar?