handdator

Visa fullständig version : One of those days



Gnistvändaren
2008-11-22, 23:37
Jag är gräsänkling och barnfri i helgen och passar på att städa, röja och möblera om så det står härliga till. Bland annat så flyttar jag datorerna från ett rum till ett annat. Men när jag skulle starta min dator så hände ingenting. Nada! Antagligen har nägaggregatet gett upp av allt damm som rörts upp i flytten.

Jaja, shit happens. Som tur är så har vi en laptop, så då har jag något att surfa med tills jag fixat burken. Men... var 17 är laptoppen? ??? Någonstans i röran under den pågående ommöbleringen, visst, men var? Jag gick bet.

OK, plan C. Jag vill helst inte pilla på hustruns dator - om jag ställer till med något på den så får jag äta upp det till middag flera veckor framöver. Så det blir till att plugga in skärm och knappbräde till serverdatorn. Hurra, jag är i kontakt med världen igen.

Och det är inte första gången; när vi hade strömavbrott för ett år sedan så ville inte serverdatorn starta om. Den hade varit igång i över två år, men ville inte starta efter att de brutit strömmen när de bytte elmätare.

Så där fick jag för att jag var duktig. Skall inte hända igen. Nästa gång åker jag utomlands och lämnar hustrun hemma. :)


PS. Nu kom jag på var laptoppen är.

Guzzi-Leif
2008-11-23, 00:44
Städning är 90% kaosfrämjande och (de sista) 10% strukturfrämjande.

Du får visa kära hustrun ditt inlägg. Inte alla gräsänklingar som använder den fria tiden till städning...

Nina
2008-11-23, 09:40
Påminde mig just om en dag i somras när jag var ut på en lång tur på hojen. När jag kommer hem hade min man bytt plats på min muskelbil och hojarna. När jag öppnar garageporten för att rulla in hojen så står min bil där istället. Det var en glad överraskning. :D
Förresten så ska jag möblera om i kontorsrummet, vi får väl se om datorn startar sen... ;)

Gnistvändaren
2008-11-23, 19:51
Fördelen med att bo mitt i en hyfsat stor stad är att man kan ta en solig promenad och köpa sig ett nätaggregat en tidig söndageftermiddag.

Nackdelen är att julhysterin just har börjat så det var rätt trångt. Jag tenderar att bli stressad på gränsen till hysterisk av knuffande, svettande, dånande människmassor. Lyckades dock hålla paniken tillräckligt i schack för att få med mig ett aggregat och lite krokar hem.

Jag hade varit ännu gladare om jag hade passat på att köpa en S-video -> Scartadapter, så hade jag kunnat belöna mig själv med en kväll i TV-soffan framför The long way round. Det är inte lika bekvämt att sitta på skrivbordsstolen och glutta.

Nåja, nu är alla stora saker på plats, möbler flyttade, krokar krokade, datorerna inkopplade och fungerande. Därmed återstår det värsta och största jobbet: Att försöka hitta platser åt de tusen prylar som nu finns staplade överallt och som inte har fått någon plats i den nya ordningen.