handdator

Visa fullständig version : Wildstar o vacum i bensintank



ormkramp
2008-11-20, 11:15
Tjenis.

Fick för några somrar sedan vacum i bensintanken. Helt otroligt tråkigt eftersom bränslepumpen är så otroligt kraftig, så den suger ned en liten svacka i tanken.


Har du otur så får du inte bort denna svacka. Jag hade tur eftersom min gick upp igen när jag öppnade bensinlocket.

Som tur var hade jag stannat uppe på Kopparträffen och skulle sedan starta den igen, som tur var orkade inte startmotorn dra runt motorn, eftersom bensinpumpen tydligen gick så jäkla trögt. Hade jag inte stannat så hade jag ALDRIG lyckats få upp den svacka som blivit i tanken.

Hur vet jag detta?? Jo jag fick support av en Wildstar ägare som hade kvar sin svacka i tankens översida.

Åtgärd

Det sitter en backventil under förarsitsen (följ slangen för inkommande luft till tanken)
Där vid underkanten har de satt en backventil .

Ta bort den eftersom den tydligen lätt hänger sig.
Jag satte in ett vanligt litet bensinfilter som finns på Biltema och Mekonomen avsett för att montera på bensinslang, vindrutespolarslang m.m. där man vill filtrera bort små particklar.

Hänger sig ALDRIG, men vänd det åt rätt håll. Byte kan behövas efter ett antal sommrar.
Har någon annan hört/varit med om detta??
Ha de gôtt

ormkramp
2008-11-20, 11:18
Tjenis.

Fick för några somrar sedan vacum i bensintanken. Helt otroligt tråkigt eftersom bränslepumpen är så otroligt kraftig, så den suger ned en liten svacka i tanken.


Har du otur så får du inte bort denna svacka. Jag hade tur eftersom min gick upp igen när jag öppnade bensinlocket.

Som tur var hade jag stannat uppe på Kopparträffen och skulle sedan starta den igen, som tur var orkade inte startmotorn dra runt motorn, eftersom bensinpumpen tydligen gick så jäkla trögt. Hade jag inte stannat så hade jag ALDRIG lyckats få upp den svacka som blivit i tanken.

Hur vet jag detta?? Jo jag fick support av en Wildstar ägare som hade kvar sin svacka i tankens översida.

Åtgärd

Det sitter en backventil under förarsitsen (följ slangen för inkommande luft till tanken)
Där vid underkanten har de satt en backventil .

Ta bort den eftersom den tydligen lätt hänger sig.
Jag satte in ett vanligt litet bensinfilter som finns på Biltema och Mekonomen avsett för att montera på bensinslang, vindrutespolarslang m.m. där man vill filtrera bort små particklar.

Hänger sig ALDRIG, men vänd det åt rätt håll. Byte kan behövas efter ett antal sommrar.
Har någon annan hört/varit med om detta??
Ha de gôtt

Även andra customhojar kan ha en korkad backventil på slangen för att motverka undertryck i tanken.
Gör på samma sätt!!

Benke
2008-11-20, 13:39
Jag hade samma problem speciellt när jag körde i regnväder men jag fick
tips om detta och har också satt ett bränslefilter i stället.

Nilsson
2008-11-20, 17:30
detta e vanligt på alla hojar , och beror på ventilationen till tanken , tar vi sport och touring hojar sitter det ni kallar ventil i tanklocket detta brukar klibba och då kommer ej bensinen ner till insprutningen eller förgasaren , detta är ganska enkelt att fixa , öppna locket och blås i den lilla pipen då ska det koma luft i de små hålen mitt i locket , som sagt detta gäller nästan alla hojar , jag har haft det på mina och även på kompisars hojar