handdator

Visa fullständig version : Middagsbjudning



Nina
2008-11-13, 21:40
Var på en restaurang ikväll, huset har anor från 1600-talet och är f.d. herrgård. Satt och var nyfiken om det skulle spöka men märkte inget. Maten var god så när som att jag hade beställt en well done biff. Jag har lite svårt för blodiga biffar men uppfostrad som man är så äter man. Jag tycker min dotter var duktig, inga armbågar på bordet, åt med rätt bestick i ordningen. Det blir nog ordning på henne i sinom tid. =)

Förrätten bestod av Kronärtskocksoppa, mycket god. Strimlad morot och palsternacka samt några gröna blad i soppan som jag inte har en aning om vad det var för nåt men de var goda. Sen kom biffen, ganska blodig och mjuk men den gick ner. Tankarna som jag brukar få modell ”rått kött” fick jag slå bort och tänka på annat. Då gick det ganska bra.
Sen kom efterrätten, te av egen blandning som var mycket gott med hemgjord vaniljglass. Nu sitter man här alldeles proppmätt.
Tallrikarna var stora, tur de inte la upp mat efter storleken på dom… För det såg så lite ut på tallrikarna men mängden var helt lagom.

Min man åt svartsoppa och gås. Jag har smakat på svartsoppa, det är en udda smak kan jag säga. :rolleyes:

Guzzi-Leif
2008-11-14, 00:05
Oj, så hungrig jag blev.

Dessutom påmind om en historia:
En svensk med något begränsade språkkunskaper beställde biff i USA och sa att han ville ha den "bloody". Kyparen svarade "Do you wanna have some fucking potatoes too?"