handdator

Visa fullständig version : Superenduro på blocket..



Molgan
2008-11-11, 21:18
Såg denna och började fundera.. Samma vikt som min fast dubbla hästkrafterna. Sämre komfort, men betydligt bättre fjädring.. Aktionsradien är väl 10% av vad jag har nu, fast inte var den dyr. Pewa, åk å kläm på den och berätta om det är nåt å ha. :D

http://img231.imageshack.us/img231/2377/superendurogh7.jpg

turbo
2008-11-11, 23:53
är det samma motor som i super moton?

Molgan
2008-11-12, 00:55
är det samma motor som i super moton?
Ja, och adventure. Samma motor som nu uppgraderats till 990.

Mats Liifv
2008-11-12, 08:26
Riktigt kul hoj som verkligen käkar däck vid aktiv körning på grusväg. Spinner hysteriskt hela tiden om man gasar. Går lätt att göra slut på ett bakdäck på ett par hundra mil. Har även riktigt dyra kostnader för service. Läste att en Adventure kostar ungefär 18.000:- för de första tretusen milen. Det är den rena servicekostnaden, när man sen lägger till kostnaderna för försäkring, bensin, däck och reservdelar blir det svindlande dyrt. Har funderat på en sådan många gånger, men insett att det skulle bli alldeles för dyrt för min plånbok. För den som har råd har jag svårt att tänka mig att det finns något roligare för grusbusande.

Nina
2008-11-12, 13:43
Mjo, man kan ha nästan lika skoj för avsevärt mindre pengar, som en Scrambler t ex. ;)

Molgan
2008-11-12, 13:55
Ja när jag tänker förståndigt så inser jag ju att karamellen kostar, och i ärlighetens namn så vet jag inte om jag skulle kunna göra rättvisa åt hojen. Sen så tappar man en massa egenskaper som jag trivs med i tenerén så att ha superenduron som enda hoj funkar ju inte.

Men det skulle ändå vara kul å ha en.. :)