handdator

Visa fullständig version : En resa till syndiga Köpenhamn



Hasse i Kristianstad
2008-11-09, 11:36
Resan var som följer. Brandis som kan Köpenhamn på sina fem fingrar, viade oss några fantastiskt vackra broar på utfarten till Helsingör (efter att Banditen tankat sin karburatorsprit) Sen var det min tur att visa hur bra min GPS är, skrev in "Nyhamn" och vips så var vi där. Fyra goda öl i ett soligt Nyamn satt fint. Bestämde oss för att besöka Christiania, väl vid cyklarna fick vi vägbeskrivning av en lättklädd dam, vägbeskrivningen var gratis, normalt var hennes tjänster belagda med en avgift per timme:rolleyes:
Till sist hittade vi dit, steg in i ett anorlunda ställe, hasch såldes öppet överallt, folk rökade konstiga trattformade ciggaretter och t.o.m. i något som liknade en konformad blomvas. För att stilla hungern köpte vi var sin hamburgare som var bamsig och god. Intill matbordet såldes det hasch och rökades friskt, stundtals var vi insvepta i rök där Brandis kände sig som hemma på jobbet som brandman.
Vi lämnade i solnedgången och mötte dimma och kyla på bron.
Denna dag var fantastisk och alla tackar Brandis för att han ordnade resan.
Vi måste göra om den här turen fler gånger

Hasse i Kristianstad
2008-11-09, 11:48
Här kommer lite bilder

Hasse i Kristianstad
2008-11-09, 11:51
Och några till

Mats Liifv
2008-11-09, 15:32
Har varit till Christiania även jag. Ganska speciellt ställe skulle jag vilja säga. Vet inte hur det är nu, men för några år sen var det som en helt egen stad i staden, med affärer, dagis och allt annat som fanns på utsidan. Lustig med skyltarna vid ingången. Man var inte välkommen med vapen och/eller västar. Verkar som de haft dåliga erfarenheter av klubbarna som har så´nt. Vidare stod det att man lämnade EU, när man klev in i Christianina. Det som jag fann en aning annorlunda mot vad man är van vid var försäljningen av diverse rökverk på ett speciellt torg. Det liknade Hötorget i Stockholm. Där säljer man frukt och grönt, i stånden i Christiania var det olika narkotiska preparat för rökning. Det var mycket noga utmärkt med ursprung och kvalitet, inget fusk med varudeklarationen där inte!
Någonting annat värt att besöka i närheten var "Vår frälsares kyrka". Gick högst upp i tornet. Det var en promenad på utsidan av tornet i en spiraltrappa. Räcket var inte speciellt högt så det var en hissnande upplevelse att möta folk på väg ner. Rekommenderas för den som inte lider av svindel eller vill utmana sig själv. Mycket fin utsikt där uppifrån.

Nina
2008-11-09, 18:31
Man har haft fördomar om stället (medias fel?) men på er beskrivning låter det som nåt man skulle kunna besöka. Packa hojen med tält och köra ner, bara för att titta och se.

Hasse i Kristianstad
2008-11-09, 19:07
Vi kommer att göra samma runda till våren, håll utkik på Brandis inlägg:rolleyes:

Brandis45
2008-11-09, 20:10
Ja jag kommer att läga en heldags tur i( köbenhavn ) där är fler ställen där som är värt att se,finns även så man kan kampa i köbenhavn helst då vid strandvägen,det blir i slutet
i majO0