handdator

Visa fullständig version : Kört Trajja, tvättat hojar



Nina
2008-11-08, 20:11
Tog ut Trajjan i dag på en kort tur, Mats skulle ju få provköra den och det gjorde han gladeligen. =)
Den blev rejält skitig, inte för att han provkörde den men vägbanan var rejält skitig. Så den åkte på en noggrann tvätt och putsning hemma så nu står den i garaget och ser ut som den vore ny igen. Jag t o m tvättade under och bakom regskylten och andra skrymslen. När jag var klar tänkte jag att nu tar jag inte ut den förrän det är solsken och torr asfalt, inte förr.

När jag ändå höll på och gnodde som en toka så åkte även BW:n på en riktig tvätt, även den blev tvättad under och bakom regskylt och andra skrymslen. Så nu lär jag inte ta ut den heller förrän det är solsken och torr asfalt! =)

Mats Liifv
2008-11-09, 14:53
Tog ut Trajjan i dag på en kort tur, Mats skulle ju få provköra den och det gjorde han gladeligen. =)
Det vill jag lova! Var en riktig upplevelse för min del. Länge sedan jag hade ett så brett flin under hjälmen. Det var liksom "min" hoj. Det bara funkade och kändes som att vi vore "gamla bekanta". Ljudet, växellådan, hela upplevelsen gav mig varma känslor i kroppen, det mindre bra vädret till trots! När jag dessutom fått se alla kul tillbehör som finns att köpa, så vete tusan om det inte kan bli en så´n här till våren. Väldigt så smutsigt det var igår. Hela ryggen på jackan var nersmord med smuts, fattar inte hur det kan bli så´nt baksug. Men det kunde det.
Får väl tvätta av din BMW efter nästa grussväng, som straff! :)

Nina
2008-11-09, 14:56
Då såg du säkert ut som jag gjorde när jag provkörde en Scrambler för första gången. Jag var helt såld direkt, en härlig hoj att köra med sin höga rolighetsfaktor. =)