handdator

Visa fullständig version : Seriös grusbuse!



Molgan
2008-11-07, 18:43
KTM 690 Rally Replica bygger på 690 Enduro R och är riktad till grusåkare på elitnivå men kan beställas av vem som helst som anser sig ha råd. Fullproppad med racekomponenter så tror jag den kostar några slantar.. Väger 162kg. Om du vill hänga på packning eller ta med en passagerare kan du glömma det, bakram saknas och är ersatt med en plasttank så man kan få med sig totalt 36 liter soppa.

Ååå va jag vill ha. =)

http://www.fastbikes.se/images/stories/2008/november/07/ktm60replikaaction.jpg

http://www.fastbikes.se/images/stories/2008/november/07/690_rally_replica.jpg

Reportage Fastbikes.se (http://www.fastbikes.se/index.php?option=com_content&view=article&id=517:ktm-690-rally-replika-2009&catid=53:motorcyklar&Itemid=70)

Mats Liifv
2008-11-07, 19:56
Kostar nog minst tvåhundrafemtio tusen skulle jag gissa. Så jäkla ball och kompromisslös grushoj. Kan man ju bara drömma om. För min del får det nog bli en vanlig 640 Adventure till nästa säsong. Vackert så tycker jag!:)

Nina
2008-11-08, 08:05
Tycker hojen ser alldeles för blank och ren ut för att bli körd i öken på den övre bilden. ;)

Mats Liifv
2008-11-08, 08:35
Tycker hojen ser alldeles för blank och ren ut för att bli körd i öken på den övre bilden. ;)

Kan inte annat än hålla med! Den har nog inte gått många meter i sanden inte. Får ett intryck av att det är en fejkbild gjord i Photoshop eller liknande. Finns ju inte ett hjulspår i sanden. Var kom han ifrån.....?

Gert
2008-11-08, 09:36
.......Var kom han ifrån.....?
Jag tror också han kommer från C:Mina bilder. ;)

Mats Liifv
2008-11-08, 10:02
Jag tror också han kommer från C:Mina bilder. ;)

Trodde ett tag att det var jag, tills jag kom på att jag bara kört Yamaha....än så länge! :D

Jan-Olov
2008-11-08, 11:10
Fotar man med panorering så syns inga spår. Är det inte fusk så är det möjligt.

Molgan
2008-11-08, 11:13
Förstår inte varför dom skulle fejka en bild när det finns så många bilder på den när den används som det är tänkt:

http://www.gizmag.com/pictures/8582_5010810247.jpg

Här ser den ju ut att ha gjort mer nytta iofs.. :rolleyes:

Gert
2008-11-08, 11:14
Fotar man med panorering så syns inga spår. Är det inte fusk så är det möjligt.
Men är däcken inte lite väl blanka/rena för att överhuvudtaget varit backen ?

Molgan
2008-11-08, 11:57
Men är däcken inte lite väl blanka/rena för att överhuvudtaget varit backen ?
Om man kollar på bilder från dakar så får dom ligga i rätt hårt innan dom skitar ner sig, sanden kanske är väldigt flyktig på sina håll. Annars skulle det inte förvåna om dom bara torrgasat i en studio och sen lagt dit öknen, har själv pysslat med att rendera in objekt i foton och det är inte så svårt. Tex så är alla bilar i bl a Mercedes och BMW's TV- och annonsreklam datormodeller, billigare att bara åka till andalusien med en kamera och sen stoppa in en fejkbil än att frakta en hel bil runt halva jorden.

Mats Liifv
2008-11-08, 16:02
Om man kollar på bilder från dakar så får dom ligga i rätt hårt innan dom skitar ner sig, sanden kanske är väldigt flyktig på sina håll. Annars skulle det inte förvåna om dom bara torrgasat i en studio och sen lagt dit öknen, har själv pysslat med att rendera in objekt i foton och det är inte så svårt. Tex så är alla bilar i bl a Mercedes och BMW's TV- och annonsreklam datormodeller, billigare att bara åka till andalusien med en kamera och sen stoppa in en fejkbil än att frakta en hel bil runt halva jorden.

Tror det är precis så här det gått till! Känns lite sisådär, tycker i alla fall jag. Om det nu ska locka oss "grusälskare" ska det inte vara nå´t studiotjafs. Som den andra bilden ska det se ut. Dom kunde väl i varje fall smutsat ner den lite, så att det sett autentiskt ut. I Amerika finns det smuts på sprayflaska att använda till sin SUV, så att det ska se ut som man åkt offroad med bilen trots att den bara sett asfalt. Man upphör aldrig att förvånas...:)

Molgan
2008-11-08, 16:29
I Amerika finns det smuts på sprayflaska att använda till sin SUV, så att det ska se ut som man åkt offroad med bilen trots att den bara sett asfalt. Man upphör aldrig att förvånas...:)
Aahahahaa, ibland skäms man över att vara människa. :rolleyes:

(måste skaffa en sån flaska bara för at ha..)