handdator

Visa fullständig version : tappat gnistan



Nilsson
2008-11-03, 22:23
då var man där igen , har tappat gnistan totalt . vet ej varför , men har ingen lust att köra hoj , idag var det 10+gr och sol men nä vad fan ska jag sitta där och köra för , e det bara jag som känner så?

stefanistockholm
2008-11-03, 22:32
Här var det 4-5 grader och soligt på förmiddan men mulet senare... Jag tog ut hojen och körde runt lite i stan och de södra förorterna. Ganska halt, mycket vatten på vägen och löv överallt...
Ställde inte in förrän vi 1830-tiden och då var det mörkt och kallt.
Om metrologerna ger mig sol i morgon igen så drar jag på mig skinnet och tar en vända till.
Det är fortfarande första säsongen och nyhetens behag har inte övergett mig ännu...
Häng inte läpp, Herr Nilsson, svackor har vi alla. Det bästa är att de går över så småningom.:)

Sepe
2008-11-03, 23:03
Våra hojar åkte välförtjänat vintervila ny i helgen. Så nu ska JAG deppa och vänta våren. Nä, det blir säkert rolig vinter igen, ska ju mecka lite med min hoj. Frugans Viragon 1100 och 535 har vi parkerat bra inför vinter, dom behöver inte grejas med:-) Min "Dragonfly" står svågers garage och väntar att jag river loss transkåpan och kopplingen, ska byta startkransen, främre belthjulen och justera VOES(Vacuum operated electrical switch) ventilen. ska eventuelt fixa lite dekaler på tanken med. Förra vinter gick ju att bygga hojen ,nu ska jag rätta till lite bara.

Så deppa inte, det blir säkert roligare igen mot våren.

Mats Liifv
2008-11-04, 07:30
Det är inte så konstigt om inte den rätta känslan infinner sig i november. Till våren är suget tillbaka med full kraft igen. Det kan jag nästan garantera! :)

Ingemar
2008-11-04, 08:35
Nej men vad nu då? Sol och 10 plussgrader det är ju drömläge för hojåkning. Tycker min Affe går så jädrans bra i det svala höstvädret och själv slipper man svettas. Nu har ju saltbilen varit i farten redan tyvärr,och man blir lite deppig förstås. Har dock inte gett upp hoppet ännu. Torr vägbana och det blir en liten runda Kom igen nu Nilsson!!
MC-Hälsning Ingemar

Bennie Bleking
2008-11-04, 10:14
Ibland kan jag få den känslan också.
Jag tror asfaltvägarna håller på att ta slut.
Man får ju köra tio mil hemifrån för att känna lite tjusning av "nya" vägar
Jag tror man kan lösa denna sjuka, genom att köpa nån grus-hoj.
Då finns det ju ganska mycket obanad terräng i närheten.
Har du Nilsson nåt bra förslag på grushoj i prisklassen ca:15000
(Man ska ju ha råd att vurpa med den, en gång i veckan)
PS min gamla veteranare går som ett skållat troll på grus.
Lägger de flesta plastraketerna på rygg där.)

Nina
2008-11-04, 10:20
Sök igenom Blocket, där kan det finnas gruspiskar.

Visst är det lite trist med hösten nu men man ser fram emot nästa år och rätt vad det är så är våren här. Jag tycker den här sommaren sprang iväg, det var ju nyss juni och vips är jag i november. Bara så där! Så, vintern kan ju också bara svischa förbi, bara så där men det ser man först i vår.

Ta en paus, Nilsson. Gör något annat istället så ska du se att lusten kommer tillbaka. Jag tar en lite längre paus ifrån min muskelbil och gör nåt annat under tiden, som att köra hoj. =)

Gnistvändaren
2008-11-04, 10:38
har tappat gnistan totalt . vet ej varför , men har ingen lust att köra hoj

Känner igen det där från tid till annan. Om det är kortvarigt så är det nog inget att oroa sig för - formen och lusten kommer och går.

Ett tips som jag provade i helgen och visade sig vara oerhört effektivt var att dagen före en perfekt hojdag (enligt väderprognosen) skruva med den alldeles fungerande hojen. Alltid ryker en packning eller så, så att hojdagen går förlorad. Aldrig har väl min hojlust varit så stark som den dag jag själv förstört helt i onödan...

eljem
2008-11-04, 18:33
Visst är det konstigt, en sen kväll i augusti var jag i falun och det var 8 grader varmt. Det kändes lite kallt och så regnade det, men jag envisades att åka mot gävle och så ner åt några mil till (vill helt enkelt sova i min egen säng).
Allt gick så bra, det var rent av härligt.
Det som jag vill komma till i det här fallet om "konstigt" var även om vi ha haft många dagar med över 10 grader på sistone så kändes det inte riktigt åk-väder precis och så deppar man. Jag tror att det beror på omgivning och så väglaget som kan luras förstås.
Ok nu var det i alla fall bestämt att hojjarna ska ha sin vinter-vila och därmed va det klart.
ha det så gott alla glada

Nilsson
2008-11-16, 15:54
sitter och funderar på om jag inte ska ta och sälja hojarna , jag känner ej för detta med hojar längre , vet ej men det mesta känns jävligt tråkigt just nu , har även tappat gnistan för att vara här på hojen , visst jag kommer att finnas här men i bakgrunden , så ni får ha det gott och var rädda om er MVH Nilsson

Gibson
2008-11-16, 16:01
sitter och funderar på om jag inte ska ta och sälja hojarna , jag känner ej för detta med hojar längre , vet ej men det mesta känns jävligt tråkigt just nu , har även tappat gnistan för att vara här på hojen , visst jag kommer att finnas här men i bakgrunden , så ni får ha det gott och var rädda om er MVH Nilsson

Säljer du hojarna så kommer gnistan tillbaka efter ett tag, det gjorde den för mig hade min gamla mc stående i 7 år utan att åka på den, sålde den och sedan började man känna dedt där att en båge måste man ju ha.:D

Mats Liifv
2008-11-16, 18:11
sitter och funderar på om jag inte ska ta och sälja hojarna , jag känner ej för detta med hojar längre , vet ej men det mesta känns jävligt tråkigt just nu , har även tappat gnistan för att vara här på hojen , visst jag kommer att finnas här men i bakgrunden , så ni får ha det gott och var rädda om er MVH Nilsson

Har även jag känt mig tveksam inför om jag skulle fortsätta med hojåkandet. Efter ett högfartsvobbel i 220 km/h blev jag rädd och tappade helt lusten. Rörde inte en hoj på ett och ett halvt år. Sen kom plötsligen lusten åter, med förnyad styrka. Sedan dess har jag aldrig känt så mer. Har under de senaste tjugotre åren inte haft mindre än en hoj. Ibland har det varit både två och tre. Just nu "bara" två, med en tredje högst troligt på ingång. Insåg efter en allvarlig olycka för ett drygt år sedan vilken betydelse mina mtorcyklar har för mig. En tid efter olyckan var det i högsta grad osäkert huruvida jag överhuvudtaget skulle kunna köra motorcykel igen. Dom tre månader det tog innan jag för första gången kunde köra och märka att det funkade var tuffa. Undrade vad jag skulle kunna finna för annat intresse som skulle kunna ersätta motorcyklarna. Hittade inget och livet kändes väldigt "fattigt". En stor del av min tillvaro skulle bara försvinna, trodde jag. Nu blev det dessbättre inte så, men jag insåg verkligen hur kul jag tycker att det är med motorcyklar.
Så var det för mig, vi är alla olika och kanske kommer din lust tillbaka, kanske inte. Vänta du i alla fall till våren med att sälja. Om inte annat, så för att få ett bättre pris för dina hojar!

Hasse i Kristianstad
2008-11-17, 01:31
Vi som kommer till Malmö från Kristianstad/Blekinge för att deltaga i lussekörningn vill gärna se dig Nilsson när vi är där.
Det är alltid roligt att träffa dig.::)

Nina
2008-11-17, 04:10
Vill man inte längre så vill man inte. Sälj hojarna, gör nåt annat istället.

akems
2008-11-17, 20:38
Nej du Nilsson det där går inte,vem ska då leda oss runt till alla trevliga ställen som finns runt om i skåne och som dessutom vet var alla trevliga fikaställen är för även om vi kanske lika gärna kunde köra trampcykel i bland mellan ställena så har vi i allafall jättekul
hälsningar
Åke och Lene

Nilsson
2009-02-19, 14:43
jag kommer att ha kvar minst en hoj , men kommer ej att lägga ner någon tid på körningar , jag kommer att över gå mer till 4 hjul med V8 , så ni får ha det gott och var rädda om er , kanske vi möts där ute .

Nina
2009-02-19, 14:46
jag kommer att ha kvar minst en hoj , men kommer ej att lägga ner någon tid på körningar , jag kommer att över gå mer till 4 hjul med V8 , så ni får ha det gott och var rädda om er , kanske vi möts där ute .
Jahapp… Då får jag väl ta mig runt själv i Skåne då. :'(

Nilsson
2009-02-19, 14:49
hasse visar dej , och jag e ju inte död

Nina
2009-02-19, 16:54
Men om du vilar dig nu så kanske du får lust att visa mig runt sen? =)