handdator

Visa fullständig version : F*n oxå!



Nina
2008-11-02, 14:57
Mina vinterhjul passar inte heller på hundkojan!! Jag som tänkt överraska gubben, medan han är ute och flyger modellflyg tänkte jag byta hjul på bilen. Han har fått för sig att *han* måste fixa allt åt alla men jag har ju bytt hjul förut utan problem så nog ska jag väl klara av det denna gång också. Så därför tänkte jag passa på nu så när han kommer hem står hundkojan på sina vinterhjul. Men så sket det sig med NAVET!! :mad:

Jupp, självaste NAVET skiljde så fälgen gick inte på. Så nu måste jag väl sälja helt oanvända dubbade vinterhjul på plåtfälg... :rolleyes:
…och skaffa nya.

Jahopp…

2 mm i omkrets, det var allt som hindrade mig.

Molgan
2008-11-02, 15:40
Var det inte nyinköpt? Då är det ju bara att reklamera.

Mats Liifv
2008-11-02, 15:40
Pröva först att byta dom där du hade köpt dom. Sa du till vilken bil du skulle ha dom? I så fall tycker jag att dom ska ta tillbaka dom och ge dig rätt fälgar. I värsta fall kan du ju bara köpa nya fälgar, med rätt navstorlek och flytta över däcken. Rätt fälgar finns väl bara hos BMW förstås, till hutlösa priser. Skulle inte förvåna mig det minsta om det vore så. Förbannat irriterande så´nt där. Lider med dig...:mad:

Nina
2008-11-02, 15:58
De var till Toyotan jag hade i två månader. Sen bytte jag in den mot en hundkoja och eftersom de båda har samma bultcirkel (4/100) så behöll jag vinterhjulen. Men själva navet hade jag förstås glömt bort…
Opel Astra och andra Opelfälgar med samma bultcirkel samt ett ET på 56,6 borde passa. Kollade just upp det så det blir Opels plåtfälgar även till denna hundkoja. Sen får däckgubben slänga över däcken till rätt fälgar. =)

Gibson
2008-11-02, 17:23
Då är vi två lyckliga cooperägare.:D:D:D:D:D:

Nilsson
2008-11-02, 17:25
kolla biltema annars de har ju alu fälgar för ca 500 kt st sen att det ej e några bra fälgar kan man ju skita i då de knappt rullar något

Gibson
2008-11-02, 17:30
kolla biltema annars de har ju alu fälgar för ca 500 kt st sen att det ej e några bra fälgar kan man ju skita i då de knappt rullar något

Gå in på http://www.infosite.se och kolla, dom är billiga och ligger i dina trakter.;)