handdator

Visa fullständig version : Ducati Streetfighter - Genustemat fortsätter =)



Molgan
2008-10-29, 14:06
Kollade på Ducatis 1198 streetfighterkoncept och fastnade för en liten detalj:

http://img529.imageshack.us/img529/5807/glappbl4.jpg

Att ha en spalt mellan en hård tank och mjuk sadel, som dessutom är utrustad med en vass förhöjning, får mig att fundera på om det inte finns en viss.. eh.. klämrisk (väcker smärtsamma minnen med en sprucken cykelsadel till liv). Vi har ju diskuterat förr det här med manlig/kvinnlig formgivning, men att straffa manliga förare på det här viset tycker jag är att gå för långt. =)

Mats Liifv
2008-10-29, 15:08
Ha, ha, där skulle man inte vilja komma i kläm. Efter det är det bara att skicka in ansökan till "Wiener Sängerknaben!":cool:

Tror Photoshopparen missade lite där....:)

Nina
2008-10-29, 16:09
Ja jag skulle då rakt inte ha några problem! :p
Säkert en arg fru som ritat den.

Jan-Olov
2008-10-29, 16:13
Ha, ha, där skulle man inte vilja komma i kläm. Efter det är det bara att skicka in ansökan till "Wiener Sängerknaben!":cool:

Tror Photoshopparen missade lite där....:)
Ni har väll inte glömt att design går före funktion. Jag frågade en gång en före detta arbetskamrat. Om du har två par skor ett par som passar perfekt och ett par jätte snygga men passar dåligt vilka väljer du, svaret var det väntede givetvis de snygga. Damen i fråga var MYCKET noga med klädseln.

eljem
2008-10-29, 19:57
hej alla glada

mm jag funderade lite och bestämde mig att skriva min slutliga mening : jaha grabbar jag tror att jag kommer alldrig att påstiga en hoj Om dom byggda på detta vis.
Jag är mer rädd om sn...... Då får tanterna njuta av hojjar bäst dom vill och behåller hojjar för sig själva.
Tur att det va bara ett skämt

Molgan
2008-10-29, 21:24
Ja på måndag 19.00CET så får vi se om det var ett skämt, om inte så lär den väl få öknamnet "nötknäpparen". :D

turbo
2008-10-29, 21:32
om dom väljer att göra med det där glappet måste det vara nån fördel, bättre fjädring/dämpning kanske? speciellt snyggt var det ju inte heller

Molgan
2008-10-30, 11:46
Den här senaste bilden skiljer sig ganska mycket från den tidigare bilden, går inte att se riktigt hur det ser ut bakom tanken men jag tror vi kan andas ut. :)

http://www.bike.se/img/content/large/2589.jpg

Nina
2008-10-30, 11:47
Den här senaste bilden skiljer sig ganska mycket från den tidigare bilden, går inte att se riktigt hur det ser ut bakom tanken men jag tror vi kan andas ut. :)
Karl'n är väl förlåten nu då. ;)

Fredd
2008-10-30, 12:38
Säga vad man vill om sadeln men den är ju riktigt rå! Påminner mycket om Aprilia Tuono.

Det borde finnas en hyfsat stor marknad för den här typen av hoj

Guzzi-Leif
2008-10-30, 22:53
Undrar hur många oljekyl det kommer att gå åt per säsong.
Fast det är ju ingen genusfråga förstås...

pewa
2008-11-11, 16:06
Ducatis streetfighter gick tydligen hem hos besökarna på mc-mässan i Milano. Den röstades fram som snyggaste hoj bland mer än 20.000 besökare, allt enligt italienska tidningen Motociclismo.

http://www.hojen.nu/bilder/ducatistreet.jpg