handdator

Visa fullständig version : Söndag morgon.



Gibson
2008-10-26, 08:37
Sitter och dricker mitt morgon kaffe och planerar min dag, det är mycket att göra och det gäller och lägga upp det så att man får något gjort. Först ska jag byta till vinterdäck för temperaturen kommer att sjunka i veckan och jag vill inte bli överaskad med halka och fortfarande ha sommardäcken på. Sen ska jag fortsätta med veden som kompisen tippade av mitt på våran gårdsplan, det kommer att ta ett par dagar att kapa upp den så det gäller att hänga i lite. Sen så går jag ut på nattskift ikväll och det är fan inte roligt men så är ju schemat så vad gör man.

Jag har köpt friktionsdäck för första gången och jag är nyfiken på hur det är att köra med dom på vintern men jag har hört att dom ska vara bra, så vi får hoppas att det stämmer.

Det ska tydligen bli regn idag enligt SMHI men jag hoppas att dom har fel för jag vill ju inte stå ute i regnet och kapa ved, det blir ju farligt för stockarna blir ju hala och det är lätt att tappa dom och då kan det sluta illa med tanke på att kapklingan snurrar för fullt och skulle kunna kapa armen på en sekund om man skulle hamna där, nej det gäller att vara försiktig. Nu är det dax för en påtår och sedan så får jag väll börja lite smått så jag kan vara nöjd med min insatts för idag.:cool:

PatrikAdolfsson
2008-10-26, 10:28
Härligt med fullplanerad dag ;)

Sälv ska jag börja med att tapetsera äldsta grabbens ena vägg. Sedan ska han på kalas hos en klasskamrat.

Efter det blir det ovkså byte av däck på 2 bilar.

Sedan är jag förmodligen helt slut och gör inget mer efter det :D

Ha en bra dag!