handdator

Visa fullständig version : Jippiii!



Nina
2008-10-25, 09:31
Men nu är det ju tillåtet med dubbdäck! Det innebär att då får jag ju köra med Husqvarnan, den har dubbdäck på fortfarande, jag bytte aldrig till sommarhjul. Då ska Per och jag ta en sväng med våra gröna militärhojar och testa lite på skoj, jag måste lära mig den.

I går var Per här och hämtade en annan Husqvarna, den startade men innan den ville starta så fick han meka lite. Så nu lärde jag mig att kommer inget bränsle till bränslefiltret kan det vara antingen igensatt nånstans fram till det eller så är det vaacum. Det var vaacum, det kom bensin så den startade sen. Den lät fint i maskineriet. Per berättade lite annat om modellen också, blev imponerad och sa ”De har visst tänkt på allt i Försvaret”.

Måste bara komma på hur jag ska lösa problemet med att få upp Husqvarnan till Trängslet i februari, än så länge hänger anmälan i luften och ju längre jag väntar desto sämre sovplats får jag för folk hinner anmäla sig. Är jag riktigt sist får jag sova på anläggningen och den duschen vet jag var den är och vilken fri insyn det är utifrån… :o
Per har lovat att ta fem kronor titten då. ;)

Det ordnar sig. =)

Mats Liifv
2008-10-25, 13:22
Måste bara komma på hur jag ska lösa problemet med att få upp Husqvarnan till Trängslet i februari, än så länge hänger anmälan i luften och ju längre jag väntar desto sämre sovplats får jag för folk hinner anmäla sig. Är jag riktigt sist får jag sova på anläggningen och den duschen vet jag var den är och vilken fri insyn det är utifrån… :o
Per har lovat att ta fem kronor titten då. ;)

Finns det ingen annan som ska dit som kan ta den med sig? För dit måste du ju, eller hur? Var ditt släp för tungt i förhållande till bilen eller hur var det. Jag skulle nog nästan chansa om jag inte kunde lösa det på annat sätt. Det ska mycket otur till för att polisen ska stoppa dig och väga och dona. Dom flesta poliser har inte så mycket koll på vad som gäller så om man inte begår nå´t annat brott eller har jättelass på släpet tror jag man klarar sig. "Fem kronor titten", du kommer göra dig en förmögenhet....:D

Nina
2008-10-25, 13:49
Olastat väger släpet för mycket för mitt B-kort. Med last (en mc) väger den alldeles för mycket och jag vill inte riskera varken körkort eller böter. Och speciellt när jag också har bokstaven C på körkortet så borde jag alla gånger veta vad det innebär att köra med släp och lasta på för mycket. De harklar sig nog ganska högt vid vägkanten, pennan lär glöda så bötesblocket nästan tar eld. Ungefär.

Jan-Olov
2008-10-25, 14:33
Det borde gå hyra att släp som bara tar mc typ detta.
http://www.blocket.se/vi/17726343.htm?ca=21_s

Nina
2008-10-25, 18:43
…och fullt med vägsalt och skit överallt på hojen när man kommer fram.
Vill helst ha täckt. Sen beror det på dragbilens vikt också så allt hänger ihop med både dragbil och släpet samt vikten på lasten. Mycket att tänka på här vilket många hästtjejer inte gör… :p

Blues
2008-10-25, 20:15
Vikten på lasten avgör inte om du får dra eller inte,bara totalvikt som räknes.

Nina
2008-10-25, 20:18
Vikten på lasten avgör inte om du får dra eller inte,bara totalvikt som räknes.
Vilken inte får överstiga 3,5 ton.
Det där ordnar sig, finns tid kvar. Kanske man kan hänga löst, alltså vara anmäld och få hoppa av om det skiter sig.

Blues
2008-10-26, 02:03
Finns fler parametrar.