handdator

Visa fullständig version : BMW i går, Trajja i dag



Nina
2008-10-24, 10:21
I går luftade jag BMW:n in till sta'n. Nån pelle hade ställt halva sin Saab 95 innanför MC-rutan, blev lite orolig att när han/hon ska köra så backar denne på hojen och välter den. För framför Saaben var det bara millimetrar mellan den och bilen framför. Alltså måste Saaben backa mer för att ta sig ut. Jag ställde mig med mer avstånd till Saaben. För säkerhets skull skrev jag upp reg nr:et, man vet ju aldrig!

Satt sen på Rosenlunds sjukhus, nervös och orolig för att Saaben ska ha backat ner hojen, en kuslig tanke slog mig också: Jag skulle kanske ha tagit kort, ifall människan nekar? När jag var klar på sjukan gick jag med raska steg tillbaka. Saaben borta och hojen stod upp än, pust. Jag kan vara lugn. :)

I dag var det Trajjans tur. Uppehåll, torr asfalt och hyfsad temp. Jag kan ta Trajjan i dag och köra med istället för bilen. Den behöver också luftas tänkte jag. Hinner inte mer än hoppa ner i kläderna och kliver ut genom dörren så…
Regnar det!

Näe, jag vänder inte in och byter om! Så ut med Trajjan och iväg, i regn och blåst. Det gick bra, fick ta det lite lugnt i svängarna bara. Kom på den lysande idén med nybakta frallor, min dotter är hemma och förkyld så jag tänkte överraska henne med nybakta goda frallor. Gissa vad jag glömt hemma? Körkort, VISA-kort och andra kort...
Helt renrakad var jag, det enda jag hade lyckats komma ihåg och ta med var mobilen.

Apropå mobilen, jag bytte plats på korten i mobilerna så jag har jobbnumret i min iPhone och den privata i nya Ericsson-nallen. Det lustiga är att man kan ringa vilket nr som helst så ringer min iPhone! Det är numera två mobilnr i den fast jag bara har ett kort instoppat!
Tycker det var praktiskt. :)

Mats Liifv
2008-10-24, 12:36
Satt sen på Rosenlunds sjukhus, nervös och orolig för att Saaben ska ha backat ner hojen, en kuslig tanke slog mig också: Jag skulle kanske ha tagit kort, ifall människan nekar? När jag var klar på sjukan gick jag med raska steg tillbaka. Saaben borta och hojen stod upp än, pust. Jag kan vara lugn. :)

Brukar göra som du när jag är tveksam, skriva upp nummer och fotografera. Har inte råkat ut för något själv men har en kompis som fått sin hoj nerkörd två gånger under liknande omständigheter som de du beskrivit.