handdator

Visa fullständig version : Grus-rek



Nina
2008-10-18, 18:42
Så har vi då gjort Sörmland osäkert, vi har rekat grusvägar och hittat flera vägar som kan verka bra. Viss finslipning får bli senare men vägarna var fina. Förutom potthålen, det lät som bilen skulle gå sönder när man råkade köra ner i dom, ett par hål körde jag i två gånger så Mats slog i huvudet i taket båda gångerna. Vi hade kört tillbaka för att se om vi skulle svängt vänster i en T-korsning och där fanns hål i vägen vilka jag lyckades pricka båda gångerna.

Ja vi tog min bil, var lite kallt och kyligt så nu hade vi värme och tak. :)
Vid ett tillfälle fick vi möte, människan gick inte ut tillräckligt på sin sida av vägen med resultat att vi höll på att köra ner i diket. Tur jag kom upp på vägen igen, annars hade bilen tippat omkull och druttat ner i diket på sidan. :eek:

Bild 1: Sjuhålens gruva i Skottvång. Bra rastplats!
Bild 2: Torpesta kvarn, från 1600-talet
Bild 3: Torpesta kvarn
Bild 4: Liten blomma vid kvarnen

Mats Liifv
2008-10-18, 20:22
Kul dag på de sörmländska grusvägarna. Tror vi får till en bra runda på i runda slängar femton mil, varav det abolut mesta blir grus!

En kul avslutning på dagen blev när jag träffade en gammal kompis jag inte sett på tjugo år. Han hade sin som med sig som jag inte sett sedan han var baby, nu var det dags att skaffa egen tung hoj för honom. Jösses så tiden går! Dessutom blev jag "lurad till att vara otrogen". Min kompis erbjöd mig att provköra hans Triumph Speedmaster. Svårövertalad, som vanligt, hi, hi fann jag mig själv inom några sekunder sitta med fötterna i placerade i färdriktningen och bara fånigt flina. Den hojen satt som en smäck. Trodde jag visste vad jag skulle köra nästa år och det var inte en Triumph. Nu är jag inte alls så säker på det längre....:D

Nina
2008-10-19, 06:24
Så trevligt att du skådat ljuset nu, Mats! ;)
Triumph ÄR ett trevligt märke. Provkör gärna fler modeller, vi kan gå till Triumph Center i Länna nån dag. =)