handdator

Visa fullständig version : Trögt.



Gibson
2008-10-14, 13:50
Jag tycker att allt går trögt här på hojen, är det några av er andra som upplever samma sak?:confused:

Molgan
2008-10-14, 17:57
Jag upplever inget lagg, smidigare än många andra forum.

Guzzi-Leif
2008-10-14, 19:28
Tja; ibland laddar sidbytena lite långsamt men det trodde jag låg hos mig.
I övrigt tycker jag att hela uppbyggnaden (och stämningen!) här är alldeles lysande!

Jan-Olov
2008-10-14, 20:24
Tja; ibland laddar sidbytena lite långsamt men det trodde jag låg hos mig.
I övrigt tycker jag att hela uppbyggnaden (och stämningen!) här är alldeles lysande!

Jag kan bara hålla med, inga personangrepp eller anda dummheter som en del andra förum. Här är det lite lagom skoj och allvar blandat.

Nina
2008-10-15, 04:42
Upplevde lite tröghet i går när jag gick in och jag håller med, atmosfären är bra här. :)

eljem
2008-10-15, 15:40
Hej alla glada
Som PC tekniker och van med datorer så tycker jag att mc-forum är bland dom allra bäst på nätet åtminstone i sverige.Enkel och säker kort och gott.
Vad gäller atmosfären så har inget att klaga på än så länge.Alla är så hjälpsamma mot varanandra, ingen tjafs eller så . Det verkade som om vi värnar om varan i utbyte av det mesta.
En del av oss hade skapat mer detaljerad fotoalbum tom privat, det beror på att man känner en viss trygghethos varan. Det glädjer mig och jag önskar att vi fortsätter i samma anda.
Om Ni har tekniska problem med Era datorer, så är det en helt annan sak.
besök den här sida www.ccleaner.com och hämta ett litet gratis program som heter ccleaner och installera den. Den tömmer onödiga temporära filer och annat skräp som med tiden slöar användning av dator.
Vill Pewa öppna en data hörna så kommer jag att bidra med mera hjälp, men jag har tyvärr inte tid att delta aktivt i hörnan.
Tack för en lugn och underbar forum

Nina
2008-10-16, 05:56
Jag tycker det gick trögt i går kväll igen, vet inte varför men på kvällen tycks forumet bli lite segare. Nån fler som upplevde samma sak i går kväll? Funderade över om det var väldigt många besökare i går men det var 47 gäster och 5 medlemmar, det har ju hänt det varit över 100 besökare och det inte varit segt. Kanske är så att på webhotellets server finns fler som har forum och ett eller flera är väldigt populära? Kanske nån har en massa filmer folk sitter och tittar på?

eljem
2008-10-16, 07:58
Hejsan alla glada
Nej Katta lilla jag var samtidigt som du närvarande i forumet och jag hade inga som helst problem ...

Nina
2008-10-16, 08:28
Nej Katta lilla
Kan du sluta kalla mig Katta, tack? Och lilla skriver man helst inte om man inte vill vara nedvärderande. Sorry, i dag är jag visst grinig…?

Då är felet i min Mac om det går trögt på kvällstid. Den får ju slita om dagarna förstås. ;)

Gibson
2008-10-16, 08:56
Jag tycker det gick trögt i går kväll igen, vet inte varför men på kvällen tycks forumet bli lite segare. Nån fler som upplevde samma sak i går kväll? Funderade över om det var väldigt många besökare i går men det var 47 gäster och 5 medlemmar, det har ju hänt det varit över 100 besökare och det inte varit segt. Kanske är så att på webhotellets server finns fler som har forum och ett eller flera är väldigt populära? Kanske nån har en massa filmer folk sitter och tittar på?

Jag upplevde samma sak, det är något konstigt och det är bara på hojen jag upplever det.

Gibson
2008-10-16, 08:57
Kan du sluta kalla mig Katta, tack? Och lilla skriver man helst inte om man inte vill vara nedvärderande. Sorry, i dag är jag visst grinig…?

Då är felet i min Mac om det går trögt på kvällstid. Den får ju slita om dagarna förstås. ;)

Felet ligger inte i din Mac.

Mr.Blazer
2008-10-16, 08:58
Hej.

Att det är ”trögt” på forumet i bland håller jag med om, alltså att det går långsamt att surfa och byta sida m.m. och det är inga problem på andra sidor man besöker, så något är det med just den här servern.
Och till eljem, ja jag har en optimerad maskin jag är själv systemtekniker och har lite koll på mina prylar.
Till Katarina, det är klart det är fel på Mac:en, det säger alla som kör PC. :rolleyes:

Nina
2008-10-16, 09:06
Till Katarina, det är klart det är fel på Mac:en, det säger alla som kör PC. :rolleyes:
Ha, jag har PC också! ;)

eljem
2008-10-16, 09:19
Ber om ursäkt te katarina.
Skulle aldrig falla mig att nedvärdera dej.
Att du kan va grinig har jag fullt förståelse för med tanke på att du har en massa prylar PC och Mac och ändå funkar så dåligt.
Jag är absolut inte överlägsen!!!??? varken vad gäller data kunskap eller annat.
jag är bara en människa med fel och brister också.
Men tanken var spontan och god.....sorry

Mr.Blazer
2008-10-16, 09:39
Ha, jag har PC också! ;)

Jag vet, men en ”PC” människa tar alla tillfällen iakt att hacka på Mac:en, men det har du nog redan råkat ut för. :p

Nina
2008-10-16, 09:50
Jag vet, men en ”PC” människa tar alla tillfällen iakt att hacka på Mac:en, men det har du nog redan råkat ut för. :p
Ja ända sen -92 har man hört hackandet så jag är van att bli hackad på för att jag jobbar i en Mac. Jag jobbar även i PC också men föredrar Macen ändå.

Eljem, det är lugnt. Jag gillar bara inte bli kallad för Katta, Nina går bra för det kallas jag till vardags men absolut inte Katta. Andra får kallas så utan problem, jag gillar bara inte det nicket på mig själv.
När jag är arg på nån kan jag lilla dom hit och lilla dom dit för att retas.

pewa
2008-10-16, 22:59
Servern rullar såvitt ajg vet som den ska.. har varit lite strul med att stora mängder sökrobotar hittar till forumet samtidigt och då segar ner sidan lite. Har lagt in några begränsningar får vi se om det ger någon bättring, om inte går det att begränsa ytterligare.

eljem
2008-10-18, 00:51
Servern rullar såvitt ajg vet som den ska.. har varit lite strul med att stora mängder sökrobotar hittar till forumet samtidigt och då segar ner sidan lite. Har lagt in några begränsningar får vi se om det ger någon bättring, om inte går det att begränsa ytterligare.

Jag hade testat snabbheteten med olika datorer och genom olika verktyg och nätverk under dom senaste två dagar vid flera tillfällen och det funkar alldeles utmärkt.