handdator

Visa fullständig version : Äppelturen



Nina
2008-10-12, 18:44
En heldag på hojen bort till Grönsöö, mycket bra flyt. Det här gillar jag, vid varje korsning stod en mc-ist och det gick bara inte missa vart man skulle! Alla fick turas om, så den som var nr 2 stod i en korsning. Näst sist hamnade han och körde vidare framför väggen. Det var verkligen smidigt och smutt alltihop, då är det roligt att köra i grupp när precis hela klungan flyter med. :D

Tillägga bör att jag hade ju köpt ny (jobb)mobil, den tog jag med. Jag hade också satt en irriterande ringsignal modell brandkårssiren på högsta styrka så jag kan höra om nån ringer mitt i jag kör. Men ingen ringde under hela turen upp till Grönsöö men väl när jag sitter och fikar...
Usch så pinsamt, *alla* hörde min mobil tjuta som en brandkår.

Grönsöö Slott i bakgrunden:
http://www.hojen.nu/forum/picture.php?albumid=77&pictureid=707

En annorlunda topbox:
http://www.hojen.nu/forum/picture.php?albumid=77&pictureid=710

Jodå, BMW byggde också customhojar, denna är en -04:
http://www.hojen.nu/forum/picture.php?albumid=77&pictureid=706

Nånstans i vimlet står min BMW, idel BMW-hojar på rad:
http://www.hojen.nu/forum/picture.php?albumid=77&pictureid=705

Mats Liifv i egen hög person:
http://www.hojen.nu/forum/picture.php?albumid=77&pictureid=709

Mats Liifv
2008-10-12, 19:19
Visst var det en härlig dag!

Mycket bättre blir det inte, lagom temperatur, solsken , fina vägar, god äppelkaka samt inte minst viktigt, trevligt sällskap! :)

Nina
2008-10-12, 19:28
tack själv för trevligt saellskap, surfar med iPhone så ibland saknar jag prickar men det var skoj. Och Johan T var med också, kul! :)

Mats Liifv
2008-10-12, 19:40
tack själv för trevligt saellskap, surfar med iPhone så ibland saknar jag prickar men det var skoj. Och Johan T var med också, kul! :)

Trevligt att träffa Johan, inte setts sedan min olycka, då han var med!:)

Molgan
2008-10-12, 21:49
Såg trevligt ut, blir inte alls avundsjuk här uppe i rusket.. :) Angående den där "custom-BMW'n", hoppas ingen tar illa upp om jag säger att den har ett fruktansvärt opassande lyktarrangemang. =)

Mats Liifv
2008-10-12, 22:05
Några bilder från dagen!

Nina
2008-10-13, 05:30
Jag har aldrig förr sett den modellen, visste inte ens att BMW byggt såna (så ”vanliga” är dom ja), det var första gången jag såg en.
Bild 1: jag i grön (Triumph-)buff, ryggsäck som passade galant, jag drog av mig jackan och den bara hängde med utan att falla av och drog på mig jackan och den bara hängde med på igen, mycket bra passform. Kommer användas fler gånger!
Fyra damer på rad: tre spättor och en sprätta (nytt svenskt ord från Mats).
Två ”syskon” av flera i raden; min gula och Mats BMW bredvid.
Sista bilden: Jag fikar vid det tjärade huset bakom Mats BMW.

Det var jättetrevligt flyt på körningen i går. Vid varje korsning fick den som var näst längst fram ställa sig så alla skulle se vart vi skulle. När så kökarlen (väggen) kom körde man ut framför honom så kökarlen alltid låg sist. Den som var nr 3 i ordningen längst fram blev alltså nr 2, som då fick ställa sig i första bästa korsning nästa gång och visa vart folk skulle. Och alla, precis alla fick ställa sig i korsningarna, var det rakt fram över en korsning stod en hoj både före och efter korsningen. Mycket bra arrangerat, det gick bara inte att tappa bort folk på det här viset, lyckas man med det vet jag inte vad man ska säga. Det var så roligt att se detta utföras. =)

Mats Liifv
2008-10-13, 07:03
Det här sättet att köra kommer från Danmark!

"Köra Danskt" har fått en ny innebörd!;)
Tror att vi ska försöka ha det på våra gruskörningar också. Har försökt införa det tidigare men mött motstånd. Nu kanske det går lättare.....?:)

Nina
2008-10-13, 07:15
Har försökt införa det tidigare men mött motstånd. Nu kanske det går lättare.....?:)
Ja, *jag* lär inte protestera! Det var ju bara så smidigt helt enkelt. =)

jockenord
2008-10-13, 08:27
Jag har aldrig förr sett den modellen, visste inte ens att BMW byggt såna (så ”vanliga” är dom ja), det var första gången jag såg en.=)


Hejsan

Om det är en BMW 1200 C så är det samma modell som Pierce Brosnan, som James Bond, körde i filmen Tomorrow never dies, blev kanske ingen succe trots stor produktplacering i en Bond-film.

Jocke

eljem
2008-10-13, 09:41
Hejsan alla glada;)

Det verkar som Ni hade skit kul i helgen(säkert bra minne te vinter att prata om)
Katarina !! vad va det för en fin BMW på bild? den va skitfiiiin tycker jag.
hade ingen aning att BMW hade sånna modeller, fastän jag jobbade med att hyra ut hojjar med BMW märke under sommaren. Hoppas att min vän och boss köper ett par sånna nästa säsong.
Fortsätt Ha de så gott alla glada;)

Nina
2008-10-13, 10:00
Du menar customhojen från BMW jag aldrig förr sett? Vet ej, men fångade min uppmärksamhet gjorde den allt! Mats kan nog berätta mer som är mer insatt än jag är på märket BMW. Sista året de fanns var 2004 fick jag veta i går. :)

Mats Liifv
2008-10-13, 13:03
Tror att den först kom -97 i samband med James Bond-filmen, som nämnts tidigare. Man gjorde den i ett antal olika versioner. Dels den vanliga, dels Montauk med fetare hjul, en så´n som på Katarinas bild. Man gjorde även en version med stor kåpa och packväskor, liknande H-D:s touringmodeller. Ingen av dom blev någon succé, troligen på grund av svag motor på runt 60 hästar. Inte mycket på en kåpförsedd touringhoj.....:)

Johan T
2008-10-13, 17:38
Kan bara instämma att det var en härlig tur och det mesta flöt bra och vädrets makter stog oss bi. :) Tycker själv att det var roligt att träffa er in live, tyvärr så blev det inte så mycket snack för vi hade bestämt att vi skulle ta vägen via Enköping, Gnesta och hem. Därför så tidig avfärd Grönsöö.

Nina
2008-10-13, 17:41
Kan bara instämma att det var en härlig tur och det mesta flöt bra och vädrets makter stog oss bi. :) Tycker själv att det var roligt att träffa er in live, tyvärr så blev det inte så mycket snack för vi hade bestämt att vi skulle ta vägen via Enköping, Gnesta och hem. Därför så tidig avfärd Grönsöö.
Ja det var lite synd. Ha ha, titta där, vi sitter och smaskar av mina pannkakor jag hade med mig. :)