handdator

Visa fullständig version : Svensk framgång i Faraorallyt!



Molgan
2008-10-11, 18:22
Annie ligger tvåa i sammanställningen inför sista dagen, hoppas hoppas att nån Svensk TV-kanal tar sitt förnuft till fånga och sänder från det alternativa "Dakarrallyt" i sydamerika nu i vinter!

http://img137.imageshack.us/img137/869/256017936851801841ql2.jpg

Bikes reportage (http://www.bike.se/content/2775/)

Mats Liifv
2008-10-11, 19:14
Har haft glädjen att träffa Annie personligen. Vilken tjej hon är. Tuffare än alla andra jag mött, killar och tjejer inräknade. Den enda som är i samma klass är gamle Dakarhjälten PG Lundmark. Annie är så liten att det inte finns en chans i världen att hon ska kunna nå ner när hon sitter på sin hoj så hon får liksom kliva på vänster fotpinne i farten och sen slänga över det högra benet. Fattar inte hur denna till formatet lilla person kan klara av dessa ökenhojar. Hon är outstanding. Fick precis ett SMS om att hon kom tolva totalt i Faraos Rally i Egypten! Ska bli kul att följa hennes äventyr i Sydamerika, där årets "Dakarrally" går!

Molgan
2008-10-11, 19:23
Har haft glädjen att träffa Annie personligen. Vilken tjej hon är. Tuffare än alla andra jag mött, killar och tjejer inräknade. Den enda som är i samma klass är gamle Dakarhjälten PG Lundmark. Annie är så liten att det inte finns en chans i världen att hon ska kunna nå ner när hon sitter på sin hoj så hon får liksom kliva på vänster fotpinne i farten och sen slänga över det högra benet. Fattar inte hur denna till formatet lilla person kan klara av dessa ökenhojar. Hon är outstanding. Fick precis ett SMS om att hon kom tolva totalt i Faraos Rally i Egypten! Ska bli kul att följa hennes äventyr i Sydamerika, där årets "Dakarrally" går!
Ja haha, har inte haft förmånen att träffa Annie men har stött på en av hojarna dom använt i Dakar. Jag är 186cm och rätt så långbent men jag tror inte jag skulle kunna hålla hojen upprätt vid ett rödljus utan å kliva av.. Hoppas att iaf eurosport följer rallyt i sydamerika. :hållertummarna

pewa
2008-10-12, 21:20
Ska villigt erkänna att jag inte kände till henne innan.. kul med lite svensk framgång, hon verkar hyfsat tuff! ;)

Molgan
2008-10-18, 01:52
Kolla, hon når visst ner till marken:

http://www.fastbikes.se/images/stories/2008/oktober/13/faraorallyt/pharaons2008_podium.jpg

=)

Nina
2008-10-18, 05:14
Hur liten är hon då? 160 cm?

Mats Liifv
2008-10-18, 06:37
Hur liten är hon då? 160 cm?

Gissar att det ligger där någonstans, lik förbaskat kör hon i från de flesta karlar!:)

Jan-Olov
2008-10-18, 07:47
Det hade jag aldrig vågat prova köra mågon hoj under de förutsättningarna. Hon måste vara något aldeles extra som törs ge sig ut i öknen med de risker som det vara. Nu får vi alla bara hoppas att allt går väl för henne.

Mats Liifv
2008-10-18, 20:40
Det finns inget som stoppar den tjejen, annat än en trilskande hoj.

Om det bara kommer an på henne går hon i mål i Dakarrallyt. Har sett hemska bilder på lårkakor hon kört vidare med. En vanlig människa hade inte kommit ur sängen. Hon körde Dakarrallyt, världens tuffaste rally!