handdator

Visa fullständig version : Motorcyklar och förhållanden



Nina
2008-10-01, 11:14
Till en början körde jag mest ensam och husfrid infann sig. Viss turbulens när jag började köra lite med sällskap som MCHK och efterhand jag stötte på fler kompisar modell BMW-klubben ökade stormen. Så har min sommar sett ut, kort och koncist förklarat. :rolleyes:

HelenaMaria
2008-10-02, 10:58
Till en början körde jag mest ensam och husfrid infann sig. Viss turbulens när jag började köra lite med sällskap som MCHK och efterhand jag stötte på fler kompisar modell BMW-klubben ökade stormen. Så har min sommar sett ut, kort och koncist förklarat. :rolleyes:


Kan du utveckla? Verkar inte så kul att köra i storm?:confused:

Nina
2008-10-02, 11:07
Kan du utveckla? Verkar inte så kul att köra i storm?:confused:

Ha ha ha, det var skrivet synonymt med en svartsjuk gubbe i hasorna. ;)
Det går bra så länge jag kör ensam men så fort jag kör med nån så knorras det. Knorrandet har tilltagit mellan varven, därav storm (beror nog på hur pass ungt sällskapet är som stormen tilltar). ;)

Guzzi-Leif
2008-10-02, 20:56
Ha ha ha, det var skrivet synonymt med en svartsjuk gubbe i hasorna. ;)
Det går bra så länge jag kör ensam men så fort jag kör med nån så knorras det. Knorrandet har tilltagit mellan varven, därav storm (beror nog på hur pass ungt sällskapet är som stormen tilltar). ;)

I mitt fall blir det inget klagande från sambon på grund av sällskap eftersom jag alltid kör för mig själv (eller med dottern).
Däremot finns ett utanförskap samt oförståelse för att jag anses försaka det gemensamma när jag är ute och åker. Kan kanske förstå det till dels men lite jobbigt är det.
Håller tummarna för dig och dina val, Katarina!

stefanistockholm
2008-10-02, 21:17
samt oförståelse för att jag anses försaka det gemensamma när jag är ute och åker.

Jag känner igen det du skriver. Men jag tänker att alla har väl valet att välja. Den som inte följer med blir ensam hemma...
Vi har haft diskussionen många gånger och jobbigt är det

wild hogs riders
2008-10-02, 21:44
:( håller med er Guzzi-Leif & stefanistockholm, lever under samma förhållande själv, vad göra :confused:

HelenaMaria
2008-10-02, 22:05
Ha ha ha, det var skrivet synonymt med en svartsjuk gubbe i hasorna. ;)
Det går bra så länge jag kör ensam men så fort jag kör med nån så knorras det. Knorrandet har tilltagit mellan varven, därav storm (beror nog på hur pass ungt sällskapet är som stormen tilltar). ;)


Ok då förstår jag:D Lätt fixat dock Jag hänger med som förkläde;)

HelenaMaria
2008-10-02, 22:08
:( håller med er Guzzi-Leif & stefanistockholm, lever under samma förhållande själv, vad göra :confused:

:D Också lätt fixat- Eget körkort och egen hoj:cool: Tada!

Molgan
2008-10-02, 22:34
Att ha nån där hemma som gnäller lite för att man åker iväg är trots allt ett lyxproblem om man tänker efter. ;)

Nina
2008-10-03, 06:00
Att ha nån där hemma som gnäller lite för att man åker iväg är trots allt ett lyxproblem om man tänker efter. ;)
Då ska du få lite lyx här nu:
Var har du varit? Vilka har du träffat? Och vem &%#+#!! var det där du pratade med?! Vems sovrum har du rumlat runt i nu? Vad f*n ringde du inte upp på en gång för?! Vad i helv... håller du på med!? Va'!! Tänk lite, j*vla idiot! Ta dina j*vla hojar och dra från huset..!
Snäll jag är som delar med mig eller hur? ;)

Mats Liifv
2008-10-03, 08:59
Då ska du få lite lyx här nu:
Var har du varit? Vilka har du träffat? Och vem &%#+#!! var det där du pratade med?! Vems sovrum har du rumlat runt i nu? Vad f*n ringde du inte upp på en gång för?! Vad i helv... håller du på med!? Va'!! Tänk lite, j*vla idiot! Ta dina j*vla hojar och dra från huset..!
Snäll jag är som delar med mig eller hur? ;)

Har man varit i den här situationen är nog lyx det man tänker minst på....

Molgan
2008-10-03, 11:09
Då ska du få lite lyx här nu:
Var har du varit? Vilka har du träffat? Och vem &%#+#!! var det där du pratade med?! Vems sovrum har du rumlat runt i nu? Vad f*n ringde du inte upp på en gång för?! Vad i helv... håller du på med!? Va'!! Tänk lite, j*vla idiot! Ta dina j*vla hojar och dra från huset..!
Snäll jag är som delar med mig eller hur? ;)
Jag sa "gnäller lite", det där var inte lite..

Nu känner jag mig lite lyxig som bor själv. :rolleyes:

Nina
2008-10-03, 11:15
Jag sa "gnäller lite", det där var inte lite..

Nu känner jag mig lite lyxig som bor själv. :rolleyes:
Ja var glad för det Molgan, du har lyx du. ;)

stefanistockholm
2008-10-03, 15:08
Jag sa "gnäller lite", det där var inte lite..

Nu känner jag mig lite lyxig som bor själv. :rolleyes:


Det är väl både och...
Jag lever åxå själv och det är skönt... ibland
men emellanåt så blir det lite . . . ska be att få citera Allan Edvall:

"en lever som ungkarl å de går väl an
men man vill ha kvinna och kvinna en man
ensamt e' skapligt men två ska en va'
å visst e' de bätter men int' e' de bra...
så lever en lycklig å par-vis en tid
sen tar den gruvliga ledsnaden vid
en söker sin frihet för fri ska en va'
å visst e' de' bätter men int' e' de bra"

Nilsson
2008-10-03, 15:48
jag har det bra , jag kör när jag vill och vart jag vill , och Pia får köra lika dant för mej vill hon inte köra med mej så får hon köra själv sommsrsumering nja det e ju inte slut än , men jag har nog blåst iväg 1500 mil i år

Guzzi-Leif
2008-10-03, 19:31
När jag är ungkarl längtar jag efter tvåsamhet och när jag är sambo längtar jag efter frihet och egenvald ensamhet.
Är alltid på väg till nästa levande...
Är nog inte alltid lätt att tas med...

Livet innehåller en massa svåra val och situationer där man måste stå för dem.

Håller tummarna för alla dem som inte har det som de vill samt önskar kraft åt dem som lever riktigt dåligt!

Guzzi-Leif
2008-10-06, 23:02
Härligt att detta viktiga ämne fått en egen tråd; tack moderajtern!

Nina
2008-10-07, 06:22
Ja tack Pewa, mycket bra. :D

leffa
2008-10-07, 11:05
då lever jag nog ett lyxliv ,det har inte förekommit nåt gnäll när man ska ut och åka ,nu övningskör gumman med mig ibland men vill inte hon följa med så åker jag själv ,sen gäller det att man får kompromissa och låta hojen stå ibland

lars
2008-10-07, 20:07
Aj aj.
Jag gjorde som så att jag bytte från GTR 1000( skön att åka på) till en 1100 Dragstar (inte skön att åka på enligt Lisa) varpå lilla Lisa gick och köpte en egen moppe och då skulle hon(min lilla Lisa) med överallt, man måste ju övningsköra (i 3 år ???) nu har hon det .
Inget gnäll inget kiv dä bar o åk:D.
alltså se till så att er andra hälft skaffar kort eller bind fast skrället på sadeln och kör, jag lovar så länge du håller över trettio km så sitter han/hon kvar :D:D

leffa
2008-10-07, 20:13
ja du lasse det där var rena rama sanningen,mycket bra skrivet

stefanistockholm
2008-10-07, 20:59
alltså se till så att er andra hälft skaffar kort eller bind fast skrället på sadeln och kör, jag lovar så länge du håller över trettio km så sitter han/hon kvar :D:D

Det var ord och inga visor det :D:D:D

(jag undrar hur det ser ut i verkligheten :rolleyes: )

Nilsson
2008-10-07, 21:44
ja ja stora ord från Lars , hi hi undrar om hon inte kör ifrån dej snart. har ju hört att hon kollar på en redig hoj ( hon var ju ute och provad min ZRX1200 )

lene
2008-10-08, 09:18
Då ska du få lite lyx här nu:
Var har du varit? Vilka har du träffat? Och vem &%#+#!! var det där du pratade med?! Vems sovrum har du rumlat runt i nu? Vad f*n ringde du inte upp på en gång för?! Vad i helv... håller du på med!? Va'!! Tänk lite, j*vla idiot! Ta dina j*vla hojar och dra från huset..!
Snäll jag är som delar med mig eller hur? ;)

Läser inte din man på hojen eller?

Nina
2008-10-08, 10:11
Nej, och han har inget körkort för mc, han spyr på hojar och mc-folk i stort sett. :rolleyes:

Scorpio
2008-10-08, 10:23
Tjaaa..man måste väl rimligen kunna kompromissa lite i ett förhållande. Det funkar ju inte i längden om den ena parten ska bestämma vad den andra får och inte får göra. Samtidigt måste man också respektera varandra och tänka lite på vad man gör.

I mitt fall har min sambo(utan att jag tryckt på..) själv bestämt sig för att ta mc-kort, trots att hon inte har något motorintresse att tala om. Hon tycker helt enkelt att det skulle vara mycket roligare att köra själv än att sitta bakpå. Vi köpte därför en gammal nybörjarhoj som hon numera övningskör på :)

Nina
2008-10-08, 10:30
Han har en gammal HD från -36, jag skulle tycka det vore skoj om han tog lappen och följde med mig ut på turer.

lars
2008-10-08, 13:39
Motorintresse behövs ju inte fråga Lisa enligt henne så räcker det med att en av oss vet hur en moppe funkar:D.
JAJA jag vet så repa inte lacken och kör nu försiktigt med lisa`s nya hoj:D:D, jag får väl leta reda på en gammal Laverda annars lär man väl inte kunna hänga på er:rolleyes:.