handdator

Visa fullständig version : Månadens Hoj - okt 2008



pewa
2008-10-06, 19:53
http://www.hojen.nu/bilder/tavling/mh/oktober_08.jpg

"Kleemanns (http://www.hojen.nu/forum/member.php?u=234)" ombyggda H-D

Om ägaren
49 år, gift med Marina, 2 vuxna söner på 27 och 24 år. Jobbar som Fabrikschef på Perstorp AB. Bor i Skånska Klippan utanför Helsingborg i en villa sen -84. Har renoverat hela huset, byggt en trädgård med vattenfall och dammar, massor av uteplatser, tunnlar, och nu i år ett kingsize växthus på 35 m2 och 5 meter högt - alltså vi gillar trädgård :)

Vi är reseidioter med ca 35 länder på vårt samvete, många av dem har vi besökt ett flertal gånger, senaste resan var till Sydafrika. Fordon är en annan passion som delas av frugan och inte minst mina söner. Grabbarna kör dragracing, minstingen plockade en 10:a med sin Skyline i somras och äldste grabben blev Svensk mästare 2007 i framhjulsdrift utan överladd - en Opel Kadett GSI (den gör 0-100 på 3 s). Jag körde hoj långt innan jag hade åldern inne, mest cross, hade en Suzuki 125:a och till sist en 250, sen blev det landsväg. Lite Japshojar, Kawa och Suzuki, jag körde bättre och bättre (tyckte jag), den siste hojen en Suzuki GSX 750 lyckades jag smälla med 3 somrar i rad, sista smällen -88 så blev den till sist skrot, och frugan tyckte att nu får det vara nog, 2 smågrabbar hemma..... ja la hojar på hyllan.

Vad är det för hoj och varför just den?
2006 köpte jag "Big Blue" av Peter Fågelberg ute i Hittarp utanför Helsingborg, Peter skriver bla för tidningen Scanbike och är en erkänt skicklig hojbyggare, Barkholz har lackat och signerat. Peter hade 6-7 Customcyklar i garaget, den ena fetare än den andra, och "Big Blue" lyste starkast, lite snack om priset och saken var klar. Jag gillar såklart stuket "Lågt, Brett och Fett", och denna var dessutom byggd med de bästa bitarna.

Motor: S&S 2100cc 124 kubiktum.
Ram: Softail med pneumatisk fjädring (höj och sänkbar)
Gaffel: White Power