handdator

Visa fullständig version : Sparreholm



Nina
2008-10-04, 06:35
Aha! Surfade in på Gråfors Samlingars hemsida (http://www.graforssamlingar.se/?page=1), och ser att de har ju visst öppet, det var inte sista dagen i dag!! :D
Julmarknad den 29/11, det låter trevligt men då tror jag nog man får ta bilen, det kan ju vara snö ute då. Eller is...

Kör lugnt nu, tänk på att det är frost i gräset nu på morgnarna, vägbanan kan vara hal under och på viadukter, på brunnslock och vita streck likaså.

Mats Liifv
2008-10-04, 17:23
Vilket häftigt ställe! :D

Här fanns verkligen allt mellan himmel och jord vad gällde gamla prylar. Passar en femtiotalist som mig att återuppleva sin barndom. Gillar gamla prylar högt och rent. Här fick jag verkligen mitt lystmäte. Tillbringade ett par timmar, som bara försvann, där. Vi fick sakkunnig guidning av ägaren själv. En man med riktigt välsmort munläder, Stefan Gråfors. Lägger snart ut lite bilder från stället. Ett besök rekommenderas verkligt varmt för den som gillar nostalgi och gamla prylar. Följ Katarinas länk för mer information angående öppettider etc.

Nina
2008-10-04, 18:37
Ja visst ÄR det! Man har inte ens sett allt när man går efter ett par timmar där. Jag köpte ett flygplan á la 50-tal till Jocke när jag var där.