handdator

Visa fullständig version : L-ABC



Nina
2008-10-03, 16:09
Så har jag och Mats varit på brandstation och pratat kurs till våren, det ser ut att bli en bra kurs! :D
Inte för avancerad men för noviser som vi ju är så ska man kunna göra något för den skadade tills hjälp anländer. Jag tror vi behöver detta, vi kan vara en resurs för varandra och jag tror det behövs med tanke på den positiva respons man fått när man öppnat mun och sagt vad man planerar. :)

Molgan
2008-10-03, 16:35
Låter lovande, och jag hoppas detta får spridning. =)

leffa
2008-10-03, 17:37
det är bra att det blir på vårkanten för då har jag fått nya dagar att ta ut om det skulle krocka med en jobbarhelg

Mats Liifv
2008-10-03, 20:02
Tror det blir jättebra!

Kan inte nog understrykas hur viktigt det är att veta vad man ska göra när olyckan är framme. Av egen erfarenhet som skadad vet jag hur tryggt det känns när man märker att det inte utbryter panik i lägret, utan folk tar det lugnt och inte minst talar till den skadade.

Det är bra ur flera aspekter, dels blir den skadade lugn och dels får man en koll på statusen hos honom/henne. Man kan snabbt försämras och då är det viktigt att ha koll på läget.

Är glad att jag inte hamnat i läget att en kompis ligger skadad, tack och lov. Men den dag det händer vill jag veta vad jag ska och kanske inte minst, inte ska göra.

Bra initiativ av Katarina!:)