handdator

Visa fullständig version : Kattj-l



Molgan
2008-10-03, 00:11
Sigge, som är världens konstigaste katt med fel på hypofysen så hon väger bara 2,5 kg, som inte kan jama och hatar människor (speciellt barn), har klöst på soffor och vält kattlådor hemma hos mig nu i snart 10 år. Nu ska hon till veterinären (som hon hatar, och försöker nån lura in henne i en bil dödar hon blint) och bli uppsprättad. Juvertumör, tror det är färdigklöst för henne. =(

http://img508.imageshack.us/img508/4954/siggy3nm6.jpg

Nina
2008-10-03, 05:53
Ååh, vad ledsamt Molgan! Det finns nog inget värre än när det är dags att ta adjö från sina husdjur. Skickar en virtuell kram till dig! *kram*

Molgan
2008-10-07, 17:27
Tack, men var hos veterinären idag och det ser ganska ljust ut! :) Röntgade och tog prover och allt ser ut som det ska gå att lösa, operation om 2 veckor. Blir dyrt så ini h-e dock, har ingen försäkring.

Resan till veterinären började på sämst tänkbara sätt då sopbilen lyckades skrämma slag på katten, så att när vi skulle åka satt hon gömd under soffan. Fick börja med att peta fram henne med ett kvastskaft, jaga henne in i köket där jag lyckades fånga upp vildkattan i en handduk som jag lindade fast benen med. Har haft ett helt arbetslag med veterinärer som försökt få in henne i en kattbur utan å lyckas, man måste linda in henne så att hon inte kan röra sig innan man försöker. Lyckades få in byltet i kattburen men JUST som jag skulle stänga luckan fick hon ut huvvet. Slutade med att vi var tebax till ruta 1 med henne under soffan och jag med kvastskaftet.. Efter några turer var hon i buren i alla fall och framme hos veterinären så var hon rejält bråkig. Men då plockade skötaren fram en magisk strut-huva a la "lammen tystnar" som man trädde över huvvet så katten blev helt blind. Jag kunde vrida å vända på henne hur jag ville utan protester. Måste skaffa en sån å ha hemma! :D

Nina
2008-10-08, 07:27
Så bra, många år till med katten då! ;)

Mats Liifv
2008-10-08, 14:37
Skönt att det verkar lösa sig!

Katter är sköna djur som jag delat de senaste 26 åren med. Gillar katters temperament. Inte vem som helst som blir kompis med dom inte. Deras vänskap måste man förtjäna....:)

Nina
2008-10-08, 15:03
Då ska du träffa kompisens katt, bara ramlar över en och ska bli tok-kelad. Jag som är allergisk men det brukar gå bra, bara lite astma, igenmurade ögon och lite väl svårt att få luft bara men det funkar. ;)
Nä så farligt är det inte men bara folk städar ordentligt de som har katt så funkar det bra för mig och så länge jag inte rör ögonen när jag klappat en katt.

lars
2008-10-08, 17:15
Haha Mats då ska du träffa våra förträffliga två katter Nisse o zorro (Gustaf o Gustaf).
Snälla JA.. men f----n vad dom kan tjura om dom inte får sin mat när dom anser att dom skall ha den oavsett tid på dygnet (har funderat på hur långt man kan kasta en katt kl tre på morgonen:D).
Så katter är som barn mata dom och du har dom för alltid (i soffan framför Tv`n:rolleyes:)
Ps. skulle inte klara mig utan Gustaf o Gustaf.

Molgan
2008-10-20, 18:53
Jahopp, nu är kräket hemma igen efter operation. Dom plockade bort en 4cm stor klump ur ett juver och passade på att ta bort livmodern oxå så hon är sydd längst hela undersidan. Allt verkade ok, så nu håller jag bara tummarna för att provsvaren på cellprovet är bra.

Tror dom underskattade hur liten katten är, tog nästan 2 dygn för katten att piggna till (och få kontroll på blåsan..) efter att den vaknat upp ur narkosen. Sen så satte de på en strut för en vuxen katt vilket gör att hon inte tar sig fram så bra. Hon är visserligen 10 år, men då hon är mindre än en normal 10 månaders kattunge tycker jag dom kunde gett henne en mindre:

http://img520.imageshack.us/img520/6406/strutey9.jpg

=)

Nina
2008-10-21, 05:59
Bra att katten mår bra. Så den är liten till växten också? Ja nånstans måste den väl hävda sig så det blir väl med ett temperament då. ;)
Söt är den oavsett! =)