handdator

Visa fullständig version : Märkligt, mycket märkligt



Nina
2008-09-29, 09:11
Datorn funkade kanon på morgonen i går men efter jag kom hem är den allt knepig. Det tar tiiid att öppna program, det snurrar en badboll rätt vad det är, man skriver ord som inte dyker upp och vips skrivs hela meningen ut som jag hunnit skriva under tiden. Den verkar låsa sig av nån anledning och jag vet inte varför. Jag kan inte flytta på filer heller, de ligger låsta. Däremot kan jag kasta dom…

Ingen ska ha rört datorn heller, det enda jag vet har gjorts på den är att Firefox uppdaterats så just nu misstänker jag Firefox. Det värsta är att det är min arbetsdator, det verkar bli en trevlig måndag och start på veckan det här. :mad:

Mats Liifv
2008-09-29, 15:04
Konstigt hur så´nt där "bara uppstår"!

Datorn funkar när man slår av den och sen funkar ingentig. Blir alltid lika förvånad när sådant händer mig, vilket det gör med både datorer och motorcyklar...:mad:

Molgan
2008-09-29, 16:19
Jag tror inte FF är skurken. Om man får in elaka filer som fipplar med registry, typ trojaner, märker man ibland av det först efter en omstart (tror det har nåt med bios å göra). Min burk kan stå igång veckovis ibland och det har hänt att den betett sig mysko när man bootat om den. Vet inte om du kör mac eller windows men det funkar väl i grunden lika. Man kan ju göra en sökning på misstänkta processer eller kolla minneshanteringen men en omblåsning är aldrig fel. :D

Nina
2008-09-29, 16:28
Vet inte om du kör mac eller windows
Jag har både och, det var Macen som fick ett spratt.

Jan-Olov
2008-09-29, 16:33
Min dator hade också samma dummheter för sig här om dagen men det rättade till sig efter omstart. Datorn är bara dågra månader gammal.