handdator

Visa fullständig version : Kort Trajja-runda i går



Nina
2008-09-24, 06:02
Tog Trajjan på en kort runda, bort till Lissma och kikade på både hojar och bilar. När vi skulle åka kom en kompis och ställde sig bredvid vid stopplikten på sin Aprilia, kul. Vi stannade till och morsade så kom Jocke och undrade vad tusan jag gör. Självklart, men man kan väl få hälsa på folk? Betyder ingenting och för det andra så har jag inte tänkt byta gubbe i alla fall så. Jocke kan vara lugn!

Det var skönt att få brumma hoj en stund, även om det var en kort tur. Trajjan är så rolig att köra och har ett så härligt ljud att det är lite extra roligt att dra på rullen! :D

I Lissma fanns en till CB750 Four -73:a, såg rätt sliten ut. Och en Trajja Bonneville som såg ut som den sett sina bästa dar. Måste vara ganska gammal för den hade ingen hastighetsmätare, ett H-märke för högertrafik satt på lyset också.

Mats Liifv
2008-09-24, 09:34
I Lissma fanns en till CB750 Four -73:a, såg rätt sliten ut. Och en Trajja Bonneville som såg ut som den sett sina bästa dar. Måste vara ganska gammal för den hade ingen hastighetsmätare, ett H-märke för högertrafik satt på lyset också.

Trajan var i alla fall minst 41 år gammal. Respektabel ålder på en hoj tycker jag.

Minns högertrafikomläggningen som igår, hur spännande det var att vara ute och cykla på "fel" sida av vägen mot vad jag tidigare jag lärt mig!:D