handdator

Visa fullständig version : En helt ny värld



Nina
2008-09-22, 08:54
Måste bara få berätta vad jag upptäckt med mina nya öron: gamla musiklåtar har plötsligt fått nya och fler musikinstrument. Instrument jag aldrig hört förr i låtarna dyker upp, det är en helt ny värld för mig. Och det bästa av allt är denna teknik mina nya hörapparater har, de förstärker enbart där jag behöver stärka hörseln och absolut ingenting annat! Det är det bästa förutom upptäckter med fler musikinstrument i låtar jag hört massor av gånger. :D
Och jag har inte ens tröttnat på allt ljud som matas på in i öronen.

Molgan
2008-09-22, 10:02
Häftigt, måste kännas helskumt. =)

leffa
2008-09-22, 10:12
tänk när du sitter och hör fåglarna på våren det måste vara en njutning bara det

Nina
2008-09-22, 13:05
Fågelkvitter tillhör diskantregistret så gräshoppor och fåglar etc hör jag ändå.
Det är alla mellantoner som tillhör varken bas eller diskant som jag har problem med. Eller HADE, nu hör jag dom förstås.
Det var en låt av Pretenders som har en elgitarr i bakgrunden, den har jag aldrig hört förut. Den måste ha legat precis i mellanregistret just där jag hör som allra sämst utan apparaterna. :)

Mats Liifv
2008-09-22, 14:33
Måste vara riktigt spännande!

Du vet ju inte vad du missat utan det kommer säkert dyka upp nya saker en lång tid framöver.....Vad vore vi utan sjukvården? Jag hade i alla fall inte kunnat köra motorcykel, vilket går alldeles utmärkt, mitt handikapp till trots. Betalar gärna skatt när det går till bra ändamål....:)

Nina
2008-09-22, 14:56
Jag är själv imponerad, de sitter i öronen dag ut och dag in utan problem. Risken finns att jag glömmer bort dom och bara kliver in i duschen med dom...

Mats Liifv
2008-09-22, 15:53
Jag är själv imponerad, de sitter i öronen dag ut och dag in utan problem. Risken finns att jag glömmer bort dom och bara kliver in i duschen med dom...
Om man inte gillar "skvalmusik" känns det som tillrådligt att komma ihåg att ta ur dom!:D

Nina
2008-09-22, 16:04
Om man inte gillar "skvalmusik" känns det som tillrådligt att komma ihåg att ta ur dom!:D
Jag har en fjärrkontoll till dom så jag kan sänka volymen om jag vill. Men ska jag stoppa i fingrarna får jag allt ta ur dom först! :p