handdator

Visa fullständig version : Det här är såååå bedrövligt…



Nina
2007-06-06, 18:20
Det finns folk och så det finns folk, om man nu kan kalla vissa för folk.
Jag fick i dag höra av svärfar att han hade läst i den lokala tidningen Mitt i Haninge om boende längs väg 257 Södertäljevägen, att de är sååå trötta på motorcyklister att de hade slängt ut grus mitt i kurvan. Givetvis kom en stackars ovetande motorcyklist farande där. Hur det gick för honom/henne lät inte artikeln berätta men jag antar det ändå gick bra med livet i behåll.

Vilket därför föranleder mig nu till den kurva jag for igenom på Sorundavägen för en tid sedan. Mitt i en högerkurva hade nån tappat en hög med grus. Jag antog DÅ att nån tappat det i kurvan men förmodligen hade nån troligtvis varit rent av så sadistisk att man kastat ut det där i hopp om att nån motorcyklist ska fara av vägen. Vad vet jag hur tankegångarna är men normalt kan det inte vara.

Till råga på allt har det pratats om åtgärder — som att spänna upp ett rep tvärs över vägen.
Men hur korkad får man vara? Kan man vara dummare än dum? Verkligen? Ja, jag vet att somliga beter sig efter sitt förstånd men vissa har som tydligt visar inte ens det kvar…!

Vore jag makten inom rättsväsendet skulle jag hålla dessa personer ansvariga för vållande av allvarlig trafikolycka alternativt vållande av annans död om det skulle gå så illa. Jag tycker faktiskt att det är mordförsök när man häller ut grus i syfte att få motorcyklister att köra av vägen och dessutom planerar saker som att spänna upp ett rep tvärs över vägen — att planera något kallas också uppsåt.

Jag har i dag lagt inlägg på olika forum om detta och hoppas mc-åkare är mer försiktiga och ser upp. Jag hoppas jag räddar några undan fara nu.