handdator

Visa fullständig version : Morronpigg & rask



Nina
2008-09-16, 05:15
Har tydligen hamnat i en period när jag vaknar runt 4-tiden på morgnarna, känns som jag sovit mina timmar och det är helt omöjligt att somna om. Jag verkligen försöker men icke, morronpigg och rask är jag. Jag behöver tydligen inte fler timmar än ca 6 timmars sömn just nu, jag är inte trött under dagarna heller som jag kan bli om jag sover för lite.

Kikade på Trajjans bakdäck i går, det verkar vara ett par mm kvar på mönstret. Hojen har gått drygt 600 mil och bakdäcket är redan slitet?? Hmmm... Vad finns det för grovmönstrade däck som håller bättre än så?
BMW:ns däck ser okej ut än. :)

Skulle behöva vaska av hojarna men OKQ8 har ju bara högtryckstvätt, de har tagit bort vattenslangen i båsen. Man vill ju inte få in vatten i lager och andra känsliga ställen. Med tanke på vad grannen påpekade om det där med att vaska på tomten/garageuppfarten… Men folk står ju ändå och vaskar av sina fordon, ingen tycks säga till dom så varför påpekar man för oss? Jo, för vi är nya i grannskapet.
Jag får väl lära känna mina fienden och bjuda in dom på en fika! Sån är jag, går på fienden med taktik för att få stopp på tråkigheter. ;)

Vid vårt gamla hus sprang ungdomar och genade över tomten, klättrade över staketet när de skulle hem eller till bussen för några år sen. Detta tyckte inte vi om, Jocke blev arg och skulle minsann läsa lusen av dom. Jag tyckte annat och menade att han skulle snacka moppar med dom. Han gjorde som jag sa och vips var vi schyssta familjen som snackade moppar och trim. Och springet försvann förstås. Taktik, kära vänner. Taktik. ;)

Fast när jag krigade i skogen inom Hemvärnet så var jag förstås inte så snäll, då sköt jag fienden så fort jag fick en chans. Ingen, absolut ingen, skulle få ta min grupp. Den skyddade jag och var också bland de första som avlossade skott. Ja lösa skott var det ju förstås. På skjutbanan var jag en prickskytt. ;)

Skytte är skoj, det är en utmaning att pricka mitten, vilket jag oftast gjorde på den tiden. Det var både luftgevär och skarp ammunition med Mausergevär. Jag hade ställt in siktet kanonbra på luftgeväret, den träffade just där jag siktade, kunde inte fått den bättre inställd. Så kom f.d. sambon en dag, tog upp geväret och kikade, vred om allt samtidigt som han undrade vad de var till för… >:(
Jahapp, bara att göra om allt. Sånt kan ta en faslig tid innan man ställt in allt rätt igen men som tur var hade jag noterat hur många varv han vred på saker så det var enkelt ordnat tillbaks som det skulle vara. :D
På sista VVS-mässan i Älvsjö i våras fanns en monter med skytte, man skulle träffa med hagelgevär. Ja det var inte ett riktigt hagelgevär utan en simulator i en dator. Jätteskoj!
Där var jag tydligen också en jäkel på att träffa ankor och andra fän som flög runt hi hi. :D

Fallenheter? He he, *allt* jag gör är underbart, om jag får skoja till det lite med självförtroende. ;)