handdator

Visa fullständig version : Stövlar del 2 – Återkomsten



Nina
2008-09-12, 18:23
Nja, om det är meningen att spännena av plast ska lossna och vägra sitta fast tycker jag inte att de var så bra i kvaliteten. I övrigt var de stabila med skenbensskydd men kanske lite för stela, det lär bli svårt att växla med dom i början.

Så jag tänkte jag ska prova racingstövlarna istället men…
Då gick det inte att dra upp dragkedjan på skaftet. Har jag verkligen så kraftiga vader eller?? Så jag fick ta ett par båtar för att lyckas få upp dragkedjan med resultat: glappande stövlar med trånga skaft.

Så det blev inga stövlar på Biltema i dag. :(

Mats Liifv
2008-09-12, 18:50
Vanligt problem det där med att få till det med vaderna på stövlar för kvinnor. Min förra fru hade samma problem som du och den nuvarande har motsatt problem, det glappar! Det är inte bara fotstorlekar som skiljer utan även i hög grad vadmåttet. Kanske en affärside´att uppfinna någon form av reglering av vidden?:confused:

Nina
2008-09-12, 18:53
Vanligt problem det där med att få till det med vaderna på stövlar för kvinnor. Min förra fru hade samma problem som du och den nuvarande har motsatt problem, det glappar! Det är inte bara fotstorlekar som skiljer utan även i hög grad vadmåttet. Kanske en affärside´att uppfinna någon form av reglering av vidden?:confused:
De har ju uppfunnit stretchjeans en gång... :rolleyes: