handdator

Visa fullständig version : Diplomati



Nina
2008-09-11, 13:08
I dag har jag skällt på skolan lite så där diplomatiskt. Vår dotter tycker om att komma till skolan en stund innan skolan börjar, då hinner hon varva ner och mingla runt bland kompisar innan skoldagen börjar. Det har varit bra för henne men i dag får jag höra att eftersom hon inte har fritids så ska hon komma några minuter före 08:00, inte tidigare. Alltså ska hon ramla in genom dörren, slänga av sig kläder och skor och direkt gå till klassrummet och ta en bok och börja läsa.

Hallå?

Hur gör du när du kommer till ditt jobb? Går du direkt till arbetsuppgiften och börjar jobba på en gång? Nä, jag tror du tar en kopp kaffe och minglar runt bland arbetskompisarna och småpratar lite.

Jag bollade den uppkomna frågan vidare till rektorn hur vi ska lösa detta för vår dotters bästa, att slippa stressa in på skolan. Det känns också förkastligt att behöva betala 840 kr i månaden för att hon ska få komma 15-20 min tidigare till skolan när hon ändå inte äter frukost eller mellanmål på skolan. Jag passade även på att bolla frågan hur de gör när de kommer till sitt arbete på morgonen, går de direkt till sina arbetsuppgifter eller minglar de med kaffekoppen en stund först? Jag tror det senare.