handdator

Visa fullständig version : Så trevligt!



Nina
2008-09-09, 19:05
Här ser man mig köra iväg på min BSA, tyvärr inget ljud men skoj att få se den köras. Och man ser hur vänster ben fladdrar på väg att lägga i en växel där, he he.

Kika på hela galleriet (http://picasaweb.google.com/Perax.MC.Militar/RDaCafT#), det är sex bilder med filmen räknat. Per Axelsson heter fotografen, MCHK.

Mats Liifv
2008-09-10, 09:20
Vilken tokfin BSA du har!:)

När man vet hela historien blir det ju än intressantare. Det borde utbetalas kulturbidrag till folk som håller liv i gamla motorcyklar. Någon gång i livet ska även jag ha en gammelhoj att vårda, hoppas jag!

Nina
2008-09-10, 11:06
De är inte så dyra att ha faktiskt. Runt 40.000 kr och du får en lika tokfin gammal BSA för dom pengarna. Försäkringen kostar runt 500 kr i året, det är allt. Ingen skatt och besiktning heller. Enkla att meka med, ingen krånglig elektronik här inte. Det finns också en mycket kunnig kille på BAS Motor i Hägersten som ”kan allt” och har det mesta i delar. :D

Mats Liifv
2008-09-10, 12:33
Gissa om jag är sugen!

Dessvärre är man som statsanställd inte så välbetald som man kanske skulle önska.:(
Har fullt sjå med att få det att gå ihop med de två hojar jag har. Men visst är jag villig att göra en kulturgärning den dag ekonomin, och inte minst hustrun, tillåter. Hon är visserligen ganska tålig och förstående, men vid tre hojar har jag nog gått över gränsen för vad tålamodet klarar.

En fin Triumph vore inte helt fel, skulle glädja min gamle far något oerhört !