handdator

Visa fullständig version : Dränkt katt



Nina
2008-09-06, 18:31
Jag kom hem som en dränkt katt. Precis *allt* var genomblött. Jackan stod emot hyfsat i början men efter en tids körande i bara regn, regn och åter regn så släppte den igenom till slut. Från hjälmen rann det ner vatten på buffen som givetvis dränkte ner halskragen på tröjan som i sin tur dränkte ner resten att jag blev blöt ända in på kroppen. Mina handskar kunde man vrida ur, tyvärr var jag tvungen att tanka på en mack och måste dra av mig dom för att få upp kontokortet. De gick inte lika lätt på sen kan jag tala om.
Byxorna var torra inuti hela tiden, men mobilen fick jag flytta på så inte den blev genomblöt också. Att jag aldrig lär mig, varför tar jag inte och lägger den i en liten plastpåse som skydd? Nåväl, det gick bra att stoppa ner mobilen i byxfickan.

Stövlarna ja… Ja däri simmade det runt guldfiskar. Det plaskade när jag gick, det var ganska roligt tycker jag. Upptäckte nåt nytt i dag — plaskande stövlar. ;)
Jag har inga reserver så när jag kom hem åkte tidningspapper ner i dom att suga upp det mesta och lite till. Och just nu går skotorken utan dess like för jag ska ha stövlarna i morgon igen.

Och så är min frisyr rikskändis. Jupp, nån ropade mitt namn och nämnde Hojen.nu och frisyr samt blogg i ett andetag. Skoj! Det är trevligt att träffa på nån som läst bloggen och känner igen frisyren nu. :D

Men varför var jag ute och körde dyngblöt i regnet?
Jo, jag körde Stockholmssnurren som Rapido MC ordnat i dag. Vägarna gick igenom hemtrakterna och runt Södertörn, fina vägar också. Bara synd det regnade så förbaskat. Upptäckte en annan sak i dag och snart får man bara se dom på bild: en grusväg borta vid Ösmo har blivit asfalterad! Snart finns inga grusvägar kvar längre så de hamnar väl i bilderböcker snart.
Min karta och svarskortet revs av en händelse sönder i mitten, det såg ut som om nån bombat min karta, ett stort hål hade jag. Tyvärr försvann några av mina ikryssade svar på svarskortet också… Jag skulle böka upp karta och svarskort ur fickan som nu hade blivit blöta. Papprena med så allt bara revs loss plättlätt. :rolleyes:

En sak jag tycker Rapido MC gjorde bra var att de tussade ihop ensamma med nån så till slut blev det små grupper. Ingen behövde köra ensam! Så jag körde med fyra andra jag aldrig förr träffat. En tjej, i min ålder ungefär, körde en Kawasaki Ninja. Tufft, och körde kontrollerat och rutinerat, mycket duktig tjej. Jag blev imponerad av hennes körning i dag att jag blev mer sugen på en Daytona 675 nu. :D

Här står Trajjan med sina kompisar på StockholmsSnurren:

http://www.hojen.nu/forum/picture.php?albumid=5&pictureid=487

Och här är min fina karta, det blev lite blött i jackan så kartan gick sönder…

http://www.hojen.nu/forum/picture.php?albumid=30&pictureid=488

Jan-Olov
2008-09-06, 20:41
Trevigt med sådarna resor. Jag åkte en i våras hade min karta och tippslap i en kartficka på tanken väldigt smidigt. Han som körde före mig tappade sin karta och jag var snäll och stannade för att plocka upp den. Vantarna var på var skulle jag lägga hans karta jo i kartfickan, vid nästa stopp överlämnade jag hans lapp som han inte viste att han tappat. Väl i mål skulle jag lämna min lapp, den hade jag tappat glömde stänga kardborrelåset när jag överlämnade. Man skall aldrig vara snäll och hjälpsam för det straffar sig. Jag fick en ny lapp och fylde i den ur minnet men der blev inte så särskilt lyckat, men ett minne.

Nina
2008-09-07, 06:42
För övrigt frågade jag i går hur många startande det var trots regn: 230 stycken. Förra året i strålande solsken var det 250 startande det var inte dåligt om det var 230 stycken som körde Snurren och trotsade regnet! :D