handdator

Visa fullständig version : Många klubbar



Nina
2008-09-06, 07:01
Gick just med i New MINI Club Sweden med Diesel-Doris som bilen numera heter. Det blir mycket klubbande för mig, jag är med i SMC – Sveriges Motorcyklister, MCHK – Motorcykelhistoriska Klubben, BMW-klubben och nu New MINI Club Sweden. Fattas bara en Husqvarna- och BSA-klubb.
Javisst ja, TRAJJAN hade jag glömt!! Jag är med i R.A.T – Riders Association of Triumph också…
Fast man är inte med i alla aktiviteter i alla klubbar, man kan välja vad man vill köra med på.

I dag är det StockholmsSnurren jag tänkte köra, det är uppehållsväder än men regn ska visst komma till eftermiddagen. Tänkte avverka rundan tidigt så man slipper eventuellt regn. Vid 12-tiden startar Easy Rider på Vegabaren. Förra året var det en hel del hojar där och Burken sjöng och drog vitsar. Undrar vilken artist de raggat* dit i år? Ska bli spännande att se.

Samtidigt kl 09:30 hos BMW i Solna startar också MINI-klubben en resa, en hel del MINI ska ut och köra, det hade också varit skoj att hänga med på! Nu önskar jag att jag hade blixtlås i kroppen eller clones i garderoben så kan jag vara med på den körningen också.

*) Apropå ragg så köpte gubben en raggarbil i går! En Dodge Dart GT från -66. Inte min smak av bil, tycker den är alldeles för raggaraktig. :o
Det var mååånga år sen jag tyckte snikna V8-maskiner var häftigt, jag var nog tonåring när jag tänker efter och då är det länge sen. Det är inget drag i den, han trampade gasen i botten och där satt jag och kollade naglarna ungefär. Fast han får leka om han vill, bara jag slipper åka med igen. Och slipper köra den för all del!
I går sa han var han lägger bilnycklarna så jag vet var de är. Jaha, varför ska jag veta det, jag tänker inte köra den.

Jan-Olov
2008-09-06, 08:52
HA du faller snart.:D