handdator

Visa fullständig version : Ny meny på G



pewa
2008-09-04, 21:44
Tänkte bara upplysa om att menyn på hemsidan kommer göras om lite.

Som det är nu finns det eg. två menyer, dels den övre just under bilden + den till vänster. För att underlätta är tanken att endast ha en meny upptill där allt ska finnas.

Nya menyn kommer växa fram gradvis så ser det lite skum ut eller om det dyker upp länkar på två ställen så är det bara work in progress :)

pewa
2008-09-08, 12:49
Sådär! Nu är innheålls-boxen upp till vänster borta och hela menyn hittas under loggan.

Kan säkert ta ett tag att vänja sig men på detta sätt blir det förhoppningsvis lättare att hitta då alla meny-val finns på ett ställe.

Nina
2008-09-08, 13:04
Jag tycker det blev bättre nu, bra jobbat Pewa! :)

Trineo
2008-09-08, 18:32
Nja, ett fundamentalt fel tycker jag i alla fall, "Visa nya inlägg" skall alltid finnas snabbt tillgänglig... gör den på alla andra forum jag någonsin varit på och det är den funktion i alla fall jag använder mest på ett forum.
Nu ligger den i en meny under "Forum"... inte ok i min bok.

pewa
2008-09-09, 15:35
Nja, ett fundamentalt fel tycker jag i alla fall, "Visa nya inlägg" skall alltid finnas snabbt tillgänglig... gör den på alla andra forum jag någonsin varit på och det är den funktion i alla fall jag använder mest på ett forum.
Nu ligger den i en meny under "Forum"... inte ok i min bok.

Bra med synpunkter!

Om du är inloggad och befinner dig på startsidan så finns det en snabblänk till Nya inlägg i boxen kontrollpanel uppe till vänster. Alltså just under din avatar och texten som säger när du var inloggad senast. Den länken tar dig till samma ställe som Nya inlägg-länken under Forum.

Ser du vilken länk jag menar?

Nina
2008-09-09, 15:45
Bara en liten detalj jag känt: jag skulle vilja flytta Medlemslista från fliken Forum till fliken Användare, men det kanske känns konstigt för andra då (?).

Trineo
2008-09-09, 18:32
Ok, jag ser länken men det jobbiga är att den inte följer den "standard" som så många andra forum kör med.
För att bli ett större forum, som jag läst att det finns ambitioner till, så får man nog inte gå för långt ifrån de andra forumena i var man finner vad.

Men alltid skoj o se att folk försöker.

pewa
2008-09-09, 23:24
Synpunkterna tagna. Ska gå igenom menyn nån dag till veckan och se vad jag kan göra

pewa
2008-09-15, 14:47
Nu är Medlemslistan flyttat till "Användare" och Nya inlägg/Dagens inlägg är flyttat ur "Forum" och lagt som en egen del på menyn.

Testar och kör såhär ett tag, inte omöjligt att det blir fler justeringar framöver.

pewa
2008-09-24, 08:31
Liten uppdatering:

Har ändrat så att man kommer direkt till forumet om man klickar på "Forum", det finns alltså ingen undermeny längre. "FAQ" som tidigare låg under forum har jag flyttat ut och lagt på menyn som en egen länk.. ja, ni fattar :)