handdator

Visa fullständig version : Fräcka mc-tjuvar



Fredd
2008-09-04, 17:05
Jag känner med den här killen! Inget bolag ville försäkra hans mc så han förvarade den precis utanför sovrumsfönstret, tror ni det hjälpte?


Tjuv stal dyrbar mc utanför ägarens sovrum

Benny Christensen hade tänkt använda sin tävlings-mc på banan i Anderstorp. Under natten stals den kameraförsedda motorcykeln. - Den stod utanför sovrumsfönstret. Otroligt fräckt gjort, säger han.

FALKENBERG. På söndagskvällen lastade Benny Christensen sin Kawasaki xz10r på bilsläpet, täckte den med en presenning och backade mot garaget så att det inte skulle gå att rulla av motorcykeln.

Men någon gång under morgontimmarna skedde det ändå och mc:n - utrustad med kamera på framskärmen och värd totalt 80 000 kronor - är borta.
- Jag bor på Sprängarevägen som är en återvändsgata. Här finns ingen trafik. Det måste ha varit någon som gått förbi och sett att hojen stod på släpet, säger Benny Christensen som utlovar en belöning på 6 000 kronor till den som kan hjälpa honom hitta mc:n igen.
- Hojen är ju oförsäkrad. Det finns inga bolag som försäkrar tävlingsmotorcyklar.

Nina
2008-09-04, 21:00
Jag läste om honom på sporthoj, det är verkligen surt öde att drabbas av. Jag tror nån sett honom lasta på hojen och tänkt att där finns en schysst motor och annat till deras egen räser. Tävlar man ska man inte berätta när man är på tävlingar, när man ska lasta etc. Jag vet en dragracer i USA som hade en kalender på sin hemsida, rena guldgruvan för tjuvarna som då visste precis när de skulle tömma garaget. Och gjorde så. När han kom hem från en stortävling var hela garaget tömt.

turbo
2008-09-06, 17:17
stackars snubbe! racing är dyrt nog om man inte har spons, sen kommer någon idiot och snor hojen!

Trineo
2008-09-07, 17:18
Stackarn. Hoppas verkligen att han får tillbaka hojen.

Katarina: Det du skriver om är något som många bloggare inte tänker på... de skriver mycket om vad de skall göra och så, själv så skriver jag alltid vad jag gjort, inte vad jag skall göra. På det viset så minskar man den risken i alla fall.