handdator

Visa fullständig version : Skönt



Nina
2008-09-03, 18:26
Vad skönt det känns med ny frisyr! Nu är det inte så långt längre. Varför jag klippte av mig håret beror på att jag stoppar in det under buffen innan jag börjar köra hoj men pga vinddraget letar det sig utanför och tovar till sig i nacken. Det är stört omöjligt (nåja nästan) att reda ut det och pga allt detta tovande har det också blivit slitet i topparna till max. Jodå, tofs hade jag! En toppning hade inneburit att en hel del längd rykt i alla fall.

Nu är det så pass kort att det inte fladdrar utanför buffen och tovar sig. När jag ändå var där hos frissan pratade vi om min vilda idé med att sätta lite höstfärger och kaxa till det ordentligt. Det blev så bra att hon var tvungen att ta kort. :)

Japp, så här ser jag ut nu. Tycker det blev fränt med svart färg i luggen och neråt nacken, lite orange, ljusa och röda slingor i mitt redan rödbruna hår. :D

http://www.hojen.nu/forum/picture.php?albumid=30&pictureid=481

I dag noterade jag att min ögonfärg är både grön och brun! De är bruna mot mitten och gröna i ytterkanten. Skumma ögon jag har, ibland är de mer gröna och ibland mer gulbruna. Jag tror det är färgen på håret som gör det, dessutom hade jag sminkat mig i gröna toner i dag. ;)
Men kör jag hoj så sminkas jag inte alls, har ju hänt man glömt bort man ska köra hoj och sminkar sig och det börjat rinna ur ögonen och då är halva ungdomsporträttet åt skogen sen...