handdator

Visa fullständig version : RAT



Nina
2008-08-28, 05:43
Så var jag ute och körde med Triumph Center i går kväll. De kör lugnt och städat, organiserat och samordnat kan man säga, det är skoj att följa med dom på en tur. I går gick färden på slingriga vägar ner mot Nynäshamn och sen upp mot Rosenhill för en avslutande fika.
Tyvärr började det regna, jag som hade putsat upp Trajjan så den såg ut som sprillans ny igen, hade t o m putsat under bakskärmen. Jag får väl göra om jobbet igen, jag börjar liksom få vanan inne nu…
(I fredags putsade jag upp BMW:n, det skulle vara sol och bra väder så den skulle nog inte bli skitig. Nej oh nej… Bara lika lerig och skitig som innan tvätten när jag kom hem efter lördagsgruset.)

Jag tog en titt på nya Daytona 675 och är välkommen tillbaka för en provkörning om jag vill. Lät väldigt frestande, tror jag gör så en solig dag.

Vi är hundvakt i en vecka och tiken i fråga är en överviktig orolig liten hund. Vid 5-tiden och tidigare vandrar hon runt, hon brukar få sova i sängen och när hon inte får det här så vandrar hon runt överallt.
Maten ja…
Ägaren trodde att maten inte dög, hon trugar i hunden mat när hunden i själva verket sätter sig på diet. Vissa hundar kan styra det där bra själva och jag har förklarat att det går ingen nöd på hunden, låt henne ”svälta” en dag så äter hon sen. Men nix, fram med falukorven istället!

För att göra en lång historia kort så är jag nu en djurplågare som inte ger hunden falukorvar. Hon får sitt foder bara och i rätt mängd, inte en tugga extra. Dessutom släpper jag lös henne på ängen med mina hundar så hon får springa av sig lite fetma. Första dagen undrade jag om hunden var sjuk. Vi kom gående ner till ängen, inte lång bit alls (kanske ca 150 m) och hunden flåsade och hängde ut tungan som en röd slips.

Och här äter hon sitt foder utan några falukorvar. Hon får nämligen springa och bygga upp hungern den normala vägen.

Trineo
2008-08-28, 11:37
Låter som du har bra filosofi angående hundar... de äter när de behöver men vankas det godis (falukorv) så kan de äta hur mycket som helst.
Sen låter det verkligen som att den där hunden behöver motioneras ytterligare... ni skall inte ha den 2 veckor istället då? :)

Låter skönt med turen med Trajjan... längtar tills jag kan ut och åka turer jag med.