handdator

Visa fullständig version : Att köra konbana modell uppkörning



Nina
2007-06-06, 09:32
Det anordnades avrostning både av BMW-klubben och MCHK den 21 april varav MCHK's avrostning var jag med på. Visserligen på en nyare hoj men jag fick passa på att öva bana ett par timmar nu när tillfälle gavs. Man har ju inte precis några konor med sig när man kör hoj privat så köra på bana blir inte så ofta då.
Dessutom ska jag ju köra upp i Tullinge så det var bra att jag harvade runt på just den banan där min uppkörning kommer ske! ;D

Vi körde Paradisvägen över Ådran (en tjälskadad väg) mot väg 257 Södertäljevägen och ”bakvägen” till Tullinge. Banorna bestod av låg- och högfartsbana men jag övade också väldigt långsam krypkörning, stanna och stå still utan att sätta ner fötterna och sen åka igen vid sidan av de banorna. Det är där utmaningen ligger, att kunna köra riktigt långsamt.

På banan låg en planka vilken jag övade att köra på. Det var kul, jag noterade snabbt att man inte ska titta på plankan utan långt bort i horisonten så lyckas man hålla hojen kvar på plankan. ::)

Vid ena änden av ena konbanan (högfartsbanan) finns en rund vändzon, där ska man köra runt i cirkel minst 1 varv och sen ut. Jag körde runt hela 3 varv istället utan att plocka en kona men serpentinbanan blev så mycket roligare sen! Herregud innan skallen snurrat klart med en! ;)