handdator

Visa fullständig version : Förnyelse



Nina
2008-08-26, 12:04
Nu är jag inne i en period då jag vill byta frisyr. Jag brukar ha vågade, tuffa frisyrer och nu är jag inne på att klippa upp det mer och slänga in breda slingor i håret, gärna i höstens toner nu när det börjar bli höst. Jag vill ha gula, orange och röda slingor ihop med mitt redan rödbruna hår (det blir mer rött i solen, annars är det mer brunt inomhus), det blir nog snyggt. Jag har haft färgerna förut och bara rufsat till håret och sen gått ut. :)

Nu ska jag ringa frissan, hon brukar få fria händer och då blir det oftast bra för de ser ju vad man passar i. Och sen är hon bra på det viset att ibland kan jag komma med en idé men får höra att den frisyren passar inte min ansiktsform så det är inte alltid jag får min vilja igenom hos henne, hihi.
Visst, hon är lite dyr men enormt duktig. Bara hon tar i mitt hår så känner hon hur det mår.

Det finns frisörer som bara gör ett jobb och folk ser ut som skit sen. Min frissa har jag haft i flera år och hon spar alla frisyrer jag haft genom åren så hon vet vad vi lekt fram ibland.

Johan T
2008-08-27, 00:03
Det där låter som ett stort problem. Själv kör jag hela säsongen med hjälmfrisyr, (5 mm längd)och den färgning jag brukar åstadkoma i håret brukar bli från någon pensel, ofrivilligt.

Det där blir nog bra Katarina vilket du än gör, bara jag ser dig med någon av dina moppar så kommer jag att känna igen dig.

//Johan

Nina
2008-08-27, 06:53
Jag hittade en sajt i går där man kunde ladda upp ett foto av sig själv och slänga på olika frisyrer, jag tror jag aldrig skrattat så gott som igår (förutom när jag for igenom vattensamlingen med BMW:n förstås)!

Jag tror inte jag klipper av längden på håret men däremot klipps det upp på hjässan och så slingor i olika färger där, kanske rött i nacken då. Vi får se vad vi skapar för nåt skoj! :)

Trineo
2008-08-27, 06:54
Det där låter som ett stort problem. Själv kör jag hela säsongen med hjälmfrisyr, (5 mm längd)och den färgning jag brukar åstadkoma i håret brukar bli från någon pensel, ofrivilligt.

Det där blir nog bra Katarina vilket du än gör, bara jag ser dig med någon av dina moppar så kommer jag att känna igen dig.

//Johan

5mm... det var långt. :)
Här är det hyveln som gäller, och det senast när det nått 5mm... :)

Jan-Olov
2008-08-27, 20:39
Att vara riktigt nyklippt som en del av oss är i bland sticks i skallen när hjälmen, är på det går över efter ett tag men inte särskilt gott:)