handdator

Visa fullständig version : Café tips



PatrikAdolfsson
2008-08-24, 09:53
Jag var ute och rekade hojvägar igår mellan Strängnäs och Nyköping när jag hittade ett mycket trevligt fick i närheten av Sparreholm.

http://www.johannisdalscafe.se/ som ligger längs väg 53, serverade mycket goda våfflor till ett mycket bra pris :D



Efter Sparreholm svängde jag in på väg 55 och tog av mot Ånhammar. Otroligt vackert med smala väger längs sjöar och genom vackra aléer.

MEN. efter Ånhammar tog asfalten slut :eek: Körde ett par kilometer på grusväg tills jag kom fram till väg 55 mot Strängnäs.

Varken jag eller hojen gillade grusvägen :D

Men det var en trevlig tur hursomhelst och Johannisdals Café kommer jag att besöka igen i framtiden!

Nina
2008-08-24, 10:13
Va? Hittade du en grusväg? :D
Tack för tipset, Sparreholm har också ett trevligt musem med en del gamla hojar och fordon.

PatrikAdolfsson
2008-08-24, 10:17
Va? Hittade du en grusväg? :D
Tack för tipset, Sparreholm har också ett trevligt musem med en del gamla hojar och fordon.

Ja! Asfalten tog slut :D Var bara att glida fram i 20-30km/h och se glad ut :D Mötte 2 4-hjulingar som glodde på mig och de undrade vad jag gjorde där :)

Just det. Museet hade jag glömt.

Nina
2008-08-24, 10:19
Ja! Asfalten tog slut :D Var bara att glida fram i 20-30km/h och se glad ut :D Mötte 2 4-hjulingar som glodde på mig och de undrade vad jag gjorde där :)

Just det. Museet hade jag glömt.
Och jag körde grus igår, jätteroligt men roligaste var skogsstigen med vattensamlingen. Jag delade på vattnet som då stod som en fontän ut från sidorna om mig. Jag skrattade gott och hjärtligt åt det, mer sånt!