handdator

Visa fullständig version : Uppe med tuppen (igen...)



Nina
2008-08-23, 05:49
Som vanligt vaknar jag runt 5-tiden och slår upp mina gröna+brunaktiga melerade ögon, jag försöker verkligen somna om men går bara inte. Jag har sovit klart då och så här har jag alltid varit sen jag föddes, har inte haft behov av väckarklocka, den finns men den behöver aldrig ringa. Jag har den bara för att se vad tiden är. :D

I dag ska jag köra grusvägar mot Österbybruk med klubben, den här gången ska det gå lugnt till och det känns bra. Mitt eget tempo är lugnt, jag har nog aldrig varit mycket för att köra för fort. Jo nu ljög jag visst, förr när jag stressade runt och alltid var uppe i varv, hade många bollar i luften och hade knappt tid att fika ens gick det också undan på vägarna. Jag mådde så klart inte bra av det, hade jämnt problem med Tinnitus och hjärtklappningar, kändes som hjärtat hoppade över slag och jag fick yrsel, främst på kvällen när jag satt ner eller hade lagt mig. Så, jag bestämde mig för att sluta stressa runt, var sak får ta sin tid, folk får ta mig tusan vänta på sin tur och voilá: ingen Tinnitus och hjärtklappning längre! :D

Jag tänkte faktiskt filma grusturen här och där. Kameran är uppladdad och monterad på hojen, mobilen laddad men jag undrar var jag lagt min trådlösa Bluetooth. Hade varit trevligt att se om den funkar ihop med min iPhone, så kan man svara i telefon medan man kör av ett visst skäl i färskt minne...

Det ser ut att bli hyfsat väder i dag enligt SMHI men de har ljugit förut och lurat mig att ta ut hojen, tror de är i maskopi med naturens lagar bara för att få mig köra i spöregn! ;)

Jan-Olov
2008-08-23, 06:04
Ha det så trevligt i dag och måtte vädret hålla i. Jag själv är ganska trött men det är svårt på lediga dagar att ligga för länge ryggen gillar inte när jag ligger så jag sitter uppe en stund tills frugan gått till jobbet jag lägger mig mig sedan någon timme till. Jag skall förresten ge mig till jobbet en stund i dag för ett jobb, jag måste bryta srömmen en stund som inte går under arbetstid.