handdator

Visa fullständig version : Fastnade hos BMW:n



Nina
2008-08-22, 13:22
Jag skulle till IKEA i dag var det tänkt men jag fastnade hos BMW:n och putsade upp den. Nu hoppas jag verkligen att det inte regnar i morgon så som jag putsat och gnott på den nu så den ser ut som ny igen. :rolleyes:
Den var lite lerig under sen sist då jag drog den över gruset. Det kom en gyttjepöl i min väg vilken jag var tvungen att köra igenom för att komma vidare. Man skulle ha nån automatiskt spolning på hojen som sköljer av den direkt så när man kommer hem efter en halvt lerig grustur så är den fortfarande ren och fin. :D

Gnistvändaren
2008-08-22, 15:28
Nu hoppas jag verkligen att det inte regnar i morgon så som jag putsat och gnott på den nu så den ser ut som ny igen.

Putsa och gno? Jag skämde bort min hoj genom att göra ren den två gånger det senaste dygnet. Först körde jag genom ett par vattenpölar och en liten regnskur igår. Sedan regnade det i morse när den stod utan kapell.

Vad skall grannarna tro om denna plötsliga renlighetsiver tänkte jag, och har nu spenderat dagen på grusvägarna för att få ett nytt skyddande smutsskikt. Och hojen blev också smutsig. :cool:

Nina
2008-08-22, 15:34
Ja det är lite synd och skam att behöva dra ut den på gruset och skita ner den i morr'n... :rolleyes:

Men hellre lite skit än ett rent helvete, ha ha ha! ;)

Guzzi-Leif
2008-08-22, 21:02
Sedan är det ju åt helvete att brukscyklar som min säljs med skärmar och övrig uppbyggnad som gör dem till riktiga lortgrisar. Trots hugger och skärmförlängare blästras avgasrör och ljuddämpare av vägskit, gummirester och asfalt. Åsså bränner det fast...

Utseendesak? Löjligt! Design ska hela tiden vara en produkt av funktion!

Molgan
2008-08-22, 23:36
..har nu spenderat dagen på grusvägarna för att få ett nytt skyddande smutsskikt.
Rätt! Rengöringsmedel kan vara skadligt för hojen så jag undviker sånt. Min hoj har gått 900 mil utan minsta putsning och ser fortfarande oroväckande ren ut så jag måste fixa det till helgen.