handdator

Visa fullständig version : Tank emblem



Street Bob
2008-08-21, 20:17
Hej! Någon som vet hur man lättast tar bort tank emblemet? Behöver man värmepistol eller är det bara att försiktigt plocka bort det? (Tanken är mattsvart och bör därför inte poleras efter borttagning)

Nilsson
2008-08-21, 20:40
vissa e ju skruvade men annars värm det och ta det lugnt

pewa
2008-08-22, 15:09
Skulle också rekomendera att värma.. funkar perfekt på klisterdekaler iaf!

Är det en typ tankpad du ska ha bort?
http://tankpad.hu/kepek/tankpad/tankpad_kesz1.jpg

Street Bob
2008-08-23, 00:41
Nej det är som bilden visar.. testar att värma imorgon

Jan-Olov
2008-08-23, 05:56
Nej det är som bilden visar.. testar att värma imorgon

Du får nog tänka till lite och kontrollera innan du sätter i gång jag tror nämligen att det ligger klarlack över. En arbetskamrat hade tidigare en sportster som han bytte tank på, till en större. Han köpte nya tankmärken och lackeraren la flera lager lack över. En tank utsätts för en del nötning så det är kanske inte så konstigt om det klarlackas och reultatet blir ju snyggt.

Nina
2008-08-23, 07:00
Tanken är mattsvart
Välkommen, Cc här på forumet har en HD, hon bor också här i sta'n. :)
Tänk om den är blank under emblemet. Är det nåt slags klistermärke man satt på? Det kan vara så som Jan-Olov skriver; att den är lackad över.
Varför ska du ta bort tankemblemet?

pewa
2008-08-23, 09:23
Nej det är som bilden visar.. testar att värma imorgon

Okey, då kan det bli knepigare som sagt. Som Jan-Olov skrev var det även på Ducatin, emblemet hade några lager klarlack över sig mot slitage.

Varför ska du ta bort det?

Street Bob
2008-08-23, 17:03
Tack för svaren! Ska ta och kolla upp hur det ligger till med lackeringen under emblemet, men det vore ju skumt om det inte är samma lack.. Anledningen är att hojen ska bli helsvart, och jag stör mig enormt på den fula stilen på HD märket..

Jan-Olov
2008-08-23, 21:03
Tack för svaren! Ska ta och kolla upp hur det ligger till med lackeringen under emblemet, men det vore ju skumt om det inte är samma lack.. Anledningen är att hojen ska bli helsvart, och jag stör mig enormt på den fula stilen på HD märket..

Om du är besluten om att ta bort märket då är det väl bara att köra så får du se hur det går, misslyckas det går det att lacka om helsvart kan inte vara så himla dyrt att göra. Lycka till.