handdator

Visa fullständig version : Härlig hoj (och kul gubbe)



Nina
2007-06-06, 07:32
Jag plåtade på ett vinterrally i februari -07 och såg en massa gamla veteranhojar. Bland annat snurrade jag runt en blå Triumph Bonneville från 1954. Så vacker den är, en sån skulle jag köpt...!

I depån:
– Det var en fin MC du har! Vad är det för årsmodell på den? ;D
– Det är en -54:a. Samma årsmodell som min fru.
Jag brister ut i ett gapskratt, vilken kul gubbe! Sättet han sa saker på var tokroliga.
– Ja den är jättefin din Triumph, flikar jag in när jag fått hämta andan efter allt gapskrattande.
– Min fru är i lika fint skick...
...och så brister jag ut i nästa skrattsalva. Hoppas karln inte trodde jag stötte på honom, det var motorcykeln jag var intresserad av..!

När han sen drog på (översta bilden) fick jag höra världens häftigaste ljud, vilket sound den har! Och inte var han rädd för nån is och halka han inte, bara drog på som en raket med hojen. Imponerande!

Den undre bilden är en farbror som mekar med sin förgasare.
I depån 2:
– Den startar i första kicken, säger en farbror bredvid en grön militär-MC.
– Innebär det att man måste plocka isär hela förgasaren varje gång innan uppstart? skojade jag.
Karln fick ingen luft, och inte visste han vad han skulle kontra med heller. ;)

På den tredje bilden hade en AJS från 1928 fått punktering. Här står man inte handfallen och avbryter utan fram med verktyg och byter slang bara för att kunna fortsätta rallyt. :D

pewa
2007-06-08, 16:54
Den är riktigt fin! Triumph har gjort många vackra motorcyklar, där har engelsmännen lyckats med nått iaf :)

Visst finns Bonnevillen att köpa i modernare tappning nu?

Nina
2007-06-08, 19:14
Visst finns Bonnevillen att köpa i modernare tappning nu?


Oh ja! ;D Se länken: http://www.triumph.co.uk/sweden/2188.aspx

Klicka på ”Motorcyklar” i menyn, sen på ”Modern Classics” så hittas Bonneville och Bonneville T100. T100 ser så där klassiskt skitsnygg ut! Speciellt den svarta med gul logga på tanken och brun sadel som hittas i galleriet. :P

pewa
2007-06-09, 10:38
Visst finns Bonnevillen att köpa i modernare tappning nu?


Oh ja! ;D Se länken: http://www.triumph.co.uk/sweden/2188.aspx

Klicka på ”Motorcyklar” i menyn, sen på ”Modern Classics” så hittas Bonneville och Bonneville T100. T100 ser så där klassiskt skitsnygg ut! Speciellt den svarta med gul logga på tanken och brun sadel som hittas i galleriet. :P


Den har ett skönt stuk! Så länge de inte filat på prestandan så att det blir en ren poser-hoj bara..

Nina
2007-06-09, 15:27
Det har öppnats en Triumphbutik här i nejden för ett litet tag sen. Får jag bara lappen tänkte jag besöka dom. Jag kan ju i alla fall titta (och kanske provköra en). ;D

pewa
2007-06-10, 14:16
Det har öppnats en Triumphbutik här i nejden för ett litet tag sen. Får jag bara lappen tänkte jag besöka dom. Jag kan ju i alla fall titta (och kanske provköra en). ;D


Är också lite sugen på att prova nån triumph-hoj, man vill ju inte riskera att gå misste om nått bra 8)

Nina
2007-06-11, 09:02
De är fina, jag gillar gamla klassiska modeller (har noterat att de ska ha runda lysen) och just T100 är kanonsnygg! :P

pewa
2007-06-13, 21:07
En jobbarkompis köpte sig en Triump chopper, 60-tal nån gång. Den verkar renoveras allt som oftas men ser riktigt rå ut, lite old school över det hela